Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Ede, 8 oktober 2004

Eerste Nationale Thuiswinkel 10-daagse zondag 10 oktober a.s. van start

Campagnethema: Tijd voor thuiswinkelen. Het enige échte moment voor jezelf.

Op zondag 10 oktober a.s., om 10.00 uur s ochtends start de Nationale Thuiswinkel 10 daagse Onder het campagnethema Tijd voor thuiswinkelen. Het enige échte moment voor jezelf wordt het in Nedeland steeds populairder wordende thuiswinkelen onder de aandacht van de consument gebracht. In de eerste helft van 2004 kochten 3,4 miljoen Nederlanders voor in totaal 775 miljoen euro aan producten en diensten via internet. De Nationale Thuiswinkel 10-daagse is een initiatief van de branchevereniging Thuiswinkel.org. Het is de eerste keer dat de Thuiswinkel 10-daagse, van 10 tot 20 oktober, plaatsvindt.


Tijd voor thuiswinkelen. Het énige moment voor jezelf

Het campagne thema van de eerste Nationale Thuiswinkel 10-daagse verwijst naar de rust en het gemak van thuiswinkelen: Thuiswinkelen is misschien wel net het énige moment van de dag voor jezelf! Als zijnsmoment is het tijdstip van 22.00 uur gekozen, door veel consumenten herkenbaar als een moment van rust en ontspanning. Een mooi moment voor het bezoeken van de actie website www.2200uur.nl. De campagne van de Thuiswinkel 10-daagse is ontwikkeld door Zonq Be Agency.

10-daagse Toppers en Bizarre Prijzen

Bijna 30 thuiswinkeliers, allen lid van de branchevereniging Thuiswinkel.org, participeren in de eerste Nationale Thuiswinkel 10-daagse. Met dagelijkse bijzondere 10-Daagse Toppers wil de Stichting Thuiswinkel 10-daagse consumenten kennis laten maken met thuiswinkelen. Via de eindelijk-tijd-voor-jezelf -wedstrijd kunnen consumenten Bizarre Prijzen winnen.

Landelijke multimedia campagne

De eerste Nationale Thuiswinkel 10-daagse wordt ondersteund door een multimediale landelijke campagne. Tussen 10 en 20 oktober wordt via tv-commercials (in samenwerking met MasterCard), radio-commercials, 4- en 8-pagina inserts in Veronica Magazine (5 oktober), De Telegraaf en Sp!ts (9 oktober) en Privé (6 oktober) uitgebreid aandacht besteed aan het nieuwste event op de Nederlandse retailkalender. Uiteraard wordt de Thuiswinkel 10-daagse ook ondersteund met een uitgebreide internetcampagne. Dit gebeurt via de meest populaire vergelijkingssites van Nederland: ElCheapo, Kelkoo, Kieskeurig en Vergelijk.nl.

Sponsors

De Nationale Thuiswinkel 10-daagse wordt mede mogelijk gemaakt door MasterCard en Sandd.

-EINDE PERSBERICHT-

THUISWINKEL.ORG

De Nationale Thuiswinkel 10-daagse is een initiatief van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org. Deze brancheorganisatie is de primaire belangenbehartiger van bedrijven die producten en/of diensten op afstand (catalogus, internet, post, tv, etc.) verkopen aan consumenten.

Alle leden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie onderschrijven de Gedragsregels Thuiswinkel Waarborg. Onderdeel van deze gedragsregels zijn de relevante Europese richtlijnen, Nederlandse wet- en regelgeving, de gedragsregels die het gevolg zijn van door Thuiswinkel.org gemaakte afspraken met derden, bindende algemene voorwaarden en adequate geschillenbeslechting.

Keurmerk Thuiswinkel Waarborg

De gedragsregels van Thuiswinkel.org zijn direct gekoppeld aan het Thuiswinkel Waarborg, hét consumenten keurmerk voor veilig en betrouwbaar winkelen via internet, telefoon, catalogus, post, etc. Voor consumenten betekent dit dat alle aangesloten leden zich houden aan regels rond informatieplicht, privacy, herroepingrecht, terugbetaling en geschillenbeslechting. Consumenten kunnen bedrijven die zich hebben gecommitteerd aan deze gedragsregels herkennen aan het Thuiswinkel Waarborg logo. Het keurmerk Thuiswinkel Waarborg is door de Consumentenbond bestempeld als de opvolger van het per 1 januari 2002 door de Consumentenbond beëindigde Web Trader. De vereniging telt inmiddels meer dan 190 leden en stelt zicht ten doel als spreekbuis te fungeren voor haar leden en de zelfregulering binnen de branche te bevorderen. Daarnaast is het uitwisselen van kennis en informatie onder haar leden en met derden een belangrijke doelstelling.

Achtergrondinformatie (