Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

11 oktober 2004

Gediplomeerde agents HCN nemen certificaten in ontvangst

HCN, Hét Callcenter Netwerk heeft 8 oktober jl. aan 69 callcenteragents de deelcertificaten Telebusiness 3 en Customer Service 3 uitgereikt. De deelcertificaten maken -in het kader van de beroepsbegeleidende leerweg (BBL)- onderdeel uit van de landelijk erkende MBO-opleiding Commercieel Medewerker Binnendienst.

De 69 medewerkers namen de certificaten -na een jaar van intensief studeren, het volgen van trainingen en het uitvoeren van praktijkopdrachten- in ontvangst uit handen van directievoorzitter Dick Bakker. "Deze opleiding verschaft onze medewerkers meer kennis en inzicht in het vak klantcommunicatie waardoor zij in staat zijn de gesprekskwaliteit voor opdrachtgevers naar een nog hoger niveau te tillen. Een gedachte die perfect aansluit op ons streven de nummer 1 te zijn in het verhogen van omzet en rendement uit klantcontact-processen voor bedrijven in Nederland. Het unieke van deze opleiding is dat de medewerkers de kennis via e-learning tot zich hebben genomen."

De opleiding is tot stand gekomen als gevolg van een uniek samenwerkingsverband met diverse partijen uit de branche en het onderwijs. Philipse en Learning2match.com waren verantwoordelijk voor de e-learning modules, SBK Advies & Training voor de praktijkopdrachten en het ROC voor de inschrijving van de agents, de examinering en de verzorging van de deelcertificaten. HCN trainers hebben face-to-face modules gegeven waarbij via rollenspellen het geleerde in praktijk is gebracht.

Het ontvangen MBO-certificaat is landelijk erkend, biedt mogelijkheden tot een vervolgstudie en zorgt voor aansluiting op de internationale beroepscompetentieprofielen. Deze opleiding zal in de toekomst een vervolg krijgen binnen HCN.

HCN, Hét Callcenter Netwerk

HCN, Hét Callcenter Netwerk is een multichannel contactcenter dat zich ten doel heeft gesteld haar positie op de markt van klantcontact verder te verbeteren. HCN wil de nummer 1 zijn in het verhogen van omzet en rendement uit klantcontactprocessen voor bedrijven in Nederland. Met 1.050 medewerkers en 5 vestigingen in Emmen, Enschede, Haarlem, Nieuwegein en Tilburg neemt HCN een vooraanstaande positie in op de Nederlandse markt. HCN helpt zijn opdrachtgevers bij het opbouwen en onderhouden van duurzame relaties met zijn klanten. In zijn customer care centers neemt HCN het managen van het klantcontact via call, e-mail en andere interactieve media over van zijn opdrachtgevers.

'