Ingezonden persbericht


Persbericht

Breedbandmarkt nog niet verzadigd

~ Meer aandacht voor kwaliteit van service onder aanbieders internetdiensten ~

Amsterdam, 11 oktober 2004 Uit een recent gehouden onderzoek van TeleCity en de Amsterdam Internet Exchange onder aanbieders van internetdiensten, blijkt dat 80% het oneens is met de stelling dat de breedbandmarkt voor zowel de particuliere als de zakelijke markt verzadigd is. Wel is een groot deel van hen van mening dat de breedbandmarkt door toenemende concurrentie aan verandering onderhevig is, waardoor prijs- en serviceniveau belangrijke succesfactoren zijn. 44,7% van de respondenten ziet kwaliteit van de service dan ook als belangrijkste onderscheidende marktpositionering, en maar liefst 81,3% van respondenten geeft aan een compleet pakket inclusief ondersteuning en aanvullende diensten aan te bieden.

De dial-up markt wordt niet langer als winstgevend gezien en maakt plaats voor internettoegang via de kabel, DSL, draadloze verbindingen en glasvezel. Met de ontwikkeling van nieuwe technologieën dienen nieuwe breedbandtoepassingen zich aan. De Nederlandse internetmarkt is dus nog steeds in ontwikkeling, specifieke toepassingen laten een groei zien en aanbieders van internetdiensten maken daar graag gebruik van. 22,4% van de respondenten verwacht hun klantenbestand te kunnen uitbreiden door het aanbieden van nieuwe producten en diensten, zoals VoIP, Hosted Application Services, video/audio streaming services en online storage diensten.

Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat er nog veel staat te gebeuren binnen de internetmarkt, zei Alexandra Schless, Country Manager bij TeleCity. Om succesvol te kunnen zijn in de huidige markt moeten aanbieders van internetdiensten continu kijken naar nieuwe technologieën en diensten en hoe deze binnen de bestaande positie van een bedrijf kunnen leiden tot succes.

(263 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over TeleCity BV
TeleCity is één van de grootste onafhankelijke aanbieders van Internet datacenterdiensten in Europa.

TeleCity biedt haar klanten, waaronder internet service providers, application service providers, telecomaanbieders en grote bedrijven, outsourcing-diensten voor bedrijfskritische apparatuur. Zo biedt TeleCity installatie- en configuratiediensten, netwerktoezicht en -beheer, onderhoud en remote beheer van de apparatuur, engineeringdiensten en volledige web-hostingdiensten.

Het hoofdkantoor van TeleCity is gevestigd in Londen. Daarnaast heeft TeleCity nog acht Europese vestigingen, waaronder twee in Amsterdam. Via deze vestigingen kan TeleCity haar klanten een snelle toegang bieden tot de belangrijkste Europese internet-backbones, zoals LINX (Londen), AMS-IX (Amsterdam), FreeIX (Parijs) en MaNAP (Manchester).

TeleCity staat sinds 2000 genoteerd aan de London Stock Exchange (TCY.L.). In het financiële jaar dat liep tot december 2003, behaalde TeleCity een omzet van 23,5 miljoen pond.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Rian de Wit van LEWIS, het IT PR bureau: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: riand@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com

LEWIS Global Public Relations

Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com

Financial Times Top 20 Best Places to Work, 2004
PRWEEK UK Top ten all-sector agency, 2004
PRWEEK US Fastest climbing technology agency, 2004 PRSA Campaign award winner, 2003
Marketing PR Agency of the year finalist, 2003