Ingezonden persbericht


Persbericht

11 oktober 2004

Salesforce.com kondigt Supportforce.com aan voor on demand klantenservice, samen met Avaya, Cisco, Alcatel, en Aspect

~ Supportforce.com levert klantsucces door wereldwijde contact centers en helpdesks in te richten zonder software ~

Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on demand customer relationship management (CRM), heeft Supportforce.com aangekondigd. Supportforce.com is geïntroduceerd met ondersteuning van toonaangevende leveranciers van contact center infrastructuur, zoals Avaya (NYSE: AV), Cisco Systems, Alcatel (NYSE: ALA, Paris: CGEP.PA) met dochterbedrijf Genesys, en Aspect Communications (NASDAQ: ASPT). Bedrijven van elke omvang kunnen nu gemakkelijk on demand klantenservice en supportinformatie beheren en delen via call centers, contact centers, help desks, virtuele ´at-home agents´ en andere klantenservice toepassingen. Omdat er geen software geïnstalleerd en onderhouden hoeft te worden, kunnen bedrijven de risico´s en kosten verlagen die van oudsher gepaard gaan met complexe en kostbare client-server implementaties. Supportforce.com verandert contact centers en helpdesks op dezelfde manier als salesforce.com sales force automation heeft veranderd.

Bedrijven staan tegenwoordig voor de uitdaging om snelle, 24-uurs klantenservice te leveren, zelfs als hun organisaties meer en meer verspreid raken over de wereld, zegt Lou D Ambrosio, Avaya s group vice president, global sales, channels en marketing. "Avaya s toonaangevende IP-telefonie- en contact center-oplossingen breiden specialistische klantenservicemogelijkheden uit naar andere delen van het bedrijf. Dit maakt het mogelijk voor medewerkers overal in het bedrijf betere service aan klanten te leveren. Door Avaya IP-based MultiVantage"-communicatieapplicaties te integreren met Supportforce.com, kunnen bedrijven gemakkelijk en kosteneffectief een on demand oplossing implementeren die de ervaringen van klanten verbeteren.

Cisco gelooft sterk in het internet als basis van de contact centers van morgen. Wij delen de visie van Salesforce.com dat in de toekomst het succes van de klant centraal staat, zegt Laurent Philonenko, vice president en general manager bij Cisco's contact center business unit. Het gemak van werken met Supportforce.com in een on demand model met Cisco Call Manager en Cisco IP Phones geeft een indicatie van wat de toekomst ons te bieden heeft.

Van geografisch verspreide organisaties wordt steeds meer verwacht dat ze klanten volledige toegang tot experts in het contact center èn overal in het bedrijf verlenen, zegt Ad Nederlof, chairman of Genesys, een dochterbedrijf van Alcatel. Supportforce.com en Genesys stellen gezamenlijk bedrijven in staat om een virtuele organisatie van de klantenservice mogelijk te maken met één enkel, centraal controlepunt. Virtualisatie biedt een ongeëvenaard inzicht in een geografisch verspreide organisatie en biedt een compleet overzicht van alle interactie met klanten.

Supportforce.com, het resultaat van meer dan 16 generaties van on demand marktleiderschap en ontwikkeling, omvat:


· geavanceerde klantenservice functionaliteit: Supportforce.com beschikt over een multi-channel web services interface die een overzichtelijk, 360-graden beeld biedt van interactie met klanten via alle kanalen. Supportforce.com omvat ook uitgebreide customer support- en helpdesk-mogelijkheden, kennismanagementmogelijkheden, web self-service en prestatiestatistieken. Hierdoor kunnen bedrijven gemakkelijk hun klantinformatie beheren en delen.


· volledig op maat te maken: Supportforce.com stelt elk bedrijf in staat om zijn eigen klantenservice-applicatie te creëren. Hierbij is het mogelijk de gebruikersinterface, het workflow- en het datamodel volledig op maat te maken. Met behulp van Custom Tabs kunnen functionele modules worden toegevoegd, waardoor Supportforce.com wordt uitgebreid met nieuwe on demand applicaties voor het beheren van activiteiten, zoals bijvoorbeeld contact center personeelsmanagement.


· volledige integratie met bestaande infrastructuur: met behulp van de nieuwe sforce Telephony API (STAPI)-toolkit kan Supportforce.com gemakkelijk worden geïntegreerd met elk telefoonplatform, waaronder producten van toonaangevende bedrijven als Avaya, Cisco, Alcatel, Aspect en Genesys. De STAPI-toolkit is beschikbaar op http://www.sforce.com en biedt proefcodes en documentatie die bedrijven kunnen gebruiken om Supportforce.com eenvoudiger te integreren met producten van contact center leveranciers. Daarnaast helpt de toolkit bij het opzetten van auto-dialing, rules-based routing, scherm pop-up s, en call scripting, waardoor productiviteit verhoogd kan worden en daarmee het niveau van de klantenservice.


· wereldwijde oplossing: Supportforce.com gaat verder dan de standaard talen en munteenheden. Om aan de behoeften van multinationals tegemoet te komen kunnen gebruikers toegang krijgen tot Supportforce.com in 11 talen: Braziliaans Portugees, vereenvoudigd Chinees, traditioneel Chinees, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Japans, Koreaans, Spaans en Zweeds.

Alcatel, Aspect, Avaya, Cisco, en Genesys hebben gezamenlijk meer dan 70% van de markt in handen. Salesforce.com introduceert Supportforce.com in goed gezelschap, zegt Sheryl Kingstone van The Yankee Group. Door partnerschappen te sluiten met de belangrijkste spelers biedt Supportforce.com klanten uitgebreide mogelijkheden op het gebied van hun servicebehoeften.

Supportforce.com is nu beschikbaar op http://www.supportforce.com. De prijs voor de volledige salesforce.com suite, waaronder Supportforce.com is ¬70 per gebruiker per maand voor de Professional Edition en ¬135 per gebruiker/maand voor de Enterprise Edition. Alle bestaande salesforce.com klanten kunnen gratis gebruik maken van Supportforce.com als onderdeel van de succesvolle CRM-service.

In de bijlage vindt u een afbeelding van het logo van Supportforce.com. Een hoge resolutie screenshot van Supportforce.com kunt u opvragen bij: joostg@lewispr.com.

(752 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on demand customer relationship management (CRM). Het bedrijf levert, door middel van zijn succesvolle salesforce.com productserie, een veelomvattende suite van customer relationship management (CRM)-diensten. Hiermee kunnen bedrijven van elke omvang, industrie en uit elk werelddeel tegemoet komen aan de complexe uitdaging van het beheren van klantinformatie.

Salesforce.com levert ook sforce, het salesforce.com client/service platform. Hiermee kunnen klanten en onafhankelijke softwareleveranciers salesforce.com afstemmen op hun eigen behoeften. Daarnaast kunnen ze salesforce.com integreren en hun eigen on demand-bedrijfsapplicaties bouwen.

Vanaf 30 september 2004 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 12.000 klanten en circa 185.000 betalende abonnees waaronder klanten als Advanced Micro Devices (AMD), Amerca Online (AOL), Automatic Data Processing (ADP), Avis/Budget Rent A Car (Cendant Rental Car Group), Dow Jones Newswires, Polycom en SunTrust Banks.

Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het ticker symbool CRM .

Voor meer informatie bezoek http://www.salesforce.com

# # #

Salesforce.com is a registered trademark of Salesforce.com, inc., San Francisco, California. Other names used may be trademarks of their respective owners.

Safe harbor statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995:

This press release contains forward-looking statements such as the statements made by our chief executive officer regarding Supportforce.com s impact on the customer service market, statements made by Alcatel, Aspect, Avaya, Cisco and Genesys as to salesforce.com s strides in on-demand enterprise applications, salesforce.com s financial guidance and about the expected impact that Supportforce.com will have on salesforce.com s revenues for fiscal 2005. These statements involve risks, uncertainties and assumptions. If any such uncertainties materialize or if any of the assumptions proves incorrect, our results could differ materially from the results expressed or implied by the forward-looking statements made herein.

The risks and uncertainties referred to above include - but are not limited to - risks associated with our new business model, our limited operating history, the immature market in which we operate, adoption rates of our on-demand application services, competition, our ability to expand our services, including Supportforce.com, the acceptance of Supportforce.com as a customer service application in the contact center market, defects in our new products, regulation of the Internet and its adoption as a business tool, and our ability to retain and motivate our employees. Further information on these and other factors that could affect our operations and financial results are included in our Quarterly Report on Form 10-Q filed with the SEC on August 25, 2004 and in other filings with the Securities and Exchange Commission. These documents are available on the SEC Filings section of the Investor Information section of our website at www.salesforce.com/investor.

Salesforce.com, inc. assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements, except as required by law.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven of Joost Galema bij LEWIS, het IT PR bureau.

Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: kimv@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com joostg@lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 870 351 5472
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS Global Public Relations

Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com

Financial Times Top 20 Best Places to Work, 2004
PRWEEK UK Top ten all-sector agency, 2004
PRWEEK US Fastest climbing technology agency, 2004 PRSA Campaign award winner, 2003
Marketing PR Agency of the year finalist, 2003