--------------------------------------------------------------------------
  BuildingPlaza biedt overheden en bouwbedrijven helder instrument voor   
                    inkoop- en aanbestedingstrajecten                     
--------------------------------------------------------------------------

BerichtenbodE maakt inkoopproces overzichtelijk en transparant Utrecht, 11-10-2004

BuildingPlaza, uitvoerder en leverancier van effectieve oplossingen voor ondermeer de bouwbranche, gaat digitaal inkopen verder promoten. Voor het digitaal aanvragen van offertes kan de BerichtenbodE ingezet worden. Met de BerichtenbodE kunnen aangesloten deelnemers via het internet vanaf de calculatie tot en met de inkoopfase met een digitale cockpit de informatiestroom bewaken. Hiermee wordt het inkoopproces transparanter en efficiënter en de communicatie effectiever. Dit biedt organisaties niet alleen een effectief instrument voor interne processen, ook extern kan de BerichtenbodE voordelen opleveren. Het is mogelijk met de BerichtenbodE ook aan derde partijen te tonen hoe het inkoopproces is verlopen.

De BerichtenbodE structureert en faciliteert het inkoopproces. Bij de start ontvangen de mogelijke leveranciers een e-mailbericht met een uitnodiging om voor een bepaald onderdeel een offerte uit te brengen. Deze uitnodiging gaat vergezeld van een inlogcode waarmee ze op een beveiligde website kunnen inloggen om alle relevante gegevens te bekijken, inclusief bestek en tekeningen. De gemaakte offerte wordt blijvend opgeslagen en zo worden alle uitgebrachte offertes voor de vragende partij zichtbaar. De hele historie van het inkoopproces, de originelen én alle eventuele aanvullingen of veranderingen, blijft bewaard. Deze informatie kan weer dienen voor verdere inkoopoptimalisatie. BerichtenbodE wordt al door diverse bouwbedrijven ingezet

Michiel Wijnen, algemeen directeur BuildingPlaza: "Door het inkoopproces beter te structureren kan het rendement van alle partners in het bouwproces verbeteren. En de transparantie die de BerichtenbodE tegelijkertijd oplevert, kan bouwbedrijven helpen het beschadigde imago te bestrijden. Iedereen die dat eist kan inzicht gegeven worden in de hele historie van de aanbesteding. Digitaal inkopen heeft de toekomst."

BuildingPlaza bestaat sinds het jaar 2000. Het doel van BuildingPlaza bestaat uit het zoeken van progressieve antwoorden op concrete problemen binnen in eerste instantie bouwondernemingen. Het richt zich daarbij op de inkoop, waar nog een heel professionaliseringproces doorlopen kan worden. Voor de ontwikkeling van BerichtenbodE sloot BuildingPlaza een overeenkomst met EU-Supply.
--------------------------------------------------------------------------
                                   END                                    
--------------------------------------------------------------------------

Over BuildingPlaza (www.buildingplaza.com)
BuildingPlaza biedt effectieve (internet) oplossingen voor strategische en operationele inkoop binnen bouwbedrijven. Sinds de oprichting in 2000 richt BuildingPlaza zich specifiek op de inkoopprocessen binnen de bouwwereld. Er wordt met de meest geavanceerde technologieën gewerkt en de klantenkring behoort tot de voorlopers in de markt. BuildingPlaza streeft naar de top van de zakelijke dienstverlening op het gebied van inkoop, logistiek en samenwerking. Een onvoorwaardelijke betrokkenheid, no-nonsense houding en commitment aan klanten staan borg voor resultaat gericht werk.
Meer informatie:
BuildingPlaza
Dhr. M. Brouwer
T: +31 (0)30 789 0000
F: +31 (0)30 789 0009
E: info@buildingplaza.nl
Voor journalisten:
NewsEngine
Ezra van Tiel
T: +31 (0)20 567 2170
F: +31 (0)20 567 2177
E: ezra.vantiel@newsenginepr.com
Ref.:BPL0003-1DDBD2