CLEAR2PAY

Clear2Pay introduceert PayPark Bank Payment Hub

Persbericht

Clear2Pay introduceert PayPark Bank Payment Hub 'Next generation payment management system' stelt banken en aanbieders van betaaldiensten in staat om te migreren naar één centrale betalingsomgeving.

Brussel, 12 oktober 2004 - Clear2Pay kondigt vandaag op Sibos, de jaarlijkse SWIFT conferentie, een 'next generation payments platform' aan: PayPark Bank Payment Hub. De toepassing biedt banken en aanbieders van betaaldiensten een migratiepad naar een centrale 'next generation payments' omgeving. Op deze wijze kunnen banken en overige aanbieders van betalings- en infrastructurele diensten hun efficiëntie en STP niveau verhogen, wat het voordeel van lagere verwerkingskosten en een verhoogde transparantie tot gevolg heeft. Bovenal zullen ze dan beschikken over een toekomstgerichte omgeving die hen in staat stelt om snel en efficiënt te reageren op de snel veranderende vraag vanuit de markt.
Maximale flexibiliteit is het basisprincipe van het ontwerp van de Clear2Pay Bank Payment Hub. De huidige wereld van het betalingsverkeer staat continu onder druk van regel- en wetgeving, van de toenemende mogelijkheden van voortschrijdende technologie en uiteraard vanuit de klanten. Al deze krachten samen eisen een hoog aanpassingsvermogen van de technologie infrastructuur voor het verwerken van betalingen. Dit heeft Clear2Pay ertoe aangezet om de betalings business processen los te koppelen van de onderliggende functionele componenten die door een Business Process Engine aangestuurd worden. Door deze strategie te volgen kunnen er veranderingen aangebracht worden op zowel het niveau van het business proces als op de onderliggende omponenten zonder nadelige gevolgen voor de business continuïteit, waardoor het doel van maximale flexibiliteit bereikt wordt.

Clear2Pay's PayPark Bank Payment Hub komt tegemoet aan de volgende business doelstellingen en eisen:

- Het managen van betalingen als een bancaire business door middel van betere service en dienstverlening richting klant, een snellere 'time-to-market' voor nieuwe betalingsproducten, en daarmee uiteindelijk een hogere winstgevendheid.

- Een robuust betalingssysteem met een hoge beschikbaarheid dat in staat is toenemende volumes te verwerken door de toepassing van nieuwe internetgebaseerde technologie, Straight Through Processing (STP) en een gedistribueerde architectuur.

- Pro-actief risico en fraude beheer

- Ondersteuning van elektronische betalingsstandaarden en betalingsdiensten

- Verlaging van operationele kosten - licenties, IT en support
- Optimalisering van business processing

- Migratie op basis van evolutie in plaats van revolutie om banken het voordeel te brengen van het hergebruik van goed functionerende betalingsapplicaties samen met de mogelijkheid van het integreren van nieuwe componenten in een service georiënteerde architectuur.

Michel Akkermans, Voorzitter en CEO van Clear2Pay stelt: 'De meeste banken waar ik mee praat overwegen op strategisch niveau hoe ze om moeten gaan met hun betalingsinfrastructuur: 'Migreren we naar een nieuw platform, outsourcen we naar een centrale verwerkingseenheid onder ons eigen merk, outsourcen we naar een andere bank - of aanbieder van betalingsdiensten?' Wat blijkt is dat onafhankelijk van de strategie die gekozen wordt, een flexibele centrale betalingsomgeving - hetzij in-house hetzij in een outsourced omgeving
- van vitaal belang is voor een bank die winstgevend klantgedreven betalingsproducten wil aanbieden en tegelijkertijd zijn kosten wil verminderen.'
Akkermans vervolgt: 'Het samengaan met Sienna Technologies afgelopen mei en de daaropvolgende integratie zijn instrumenteel zijn geweest in de versnelling van de ontwikkeling van het Bank Payment Hub concept. We wisten toen al dat we op het gebied van strategie en technologie omgeving duidelijk op één lijn zaten. Het echte voordeel zat echter in het feit dat we in een korter tijdsbestek meer input konden vergaren van een bredere, meer internationale, klantenkring. De eisen op het gebied van bancaire betalingsomgevingen verschillen niet zo enorm wereldwijd, maar het implementeren van een specifiek systeem vereist diepgaande en locale kennis. De recente deal die we sloten met KCS in Thailand bewees maar eens te meer hoe belangrijk de combinatie van toekomstgerichte technologie en inhoudelijke kennis van betalingsverkeer is.'
Tenslotte: 'Het feit dat we dit systeem op Sibos kunnen aankondigen verheugt ons zeer, temeer daar dit dé ontmoetingsplaats is voor de internationale financiële wereld waar de 'top-of-mind' onderwerpen worden besproken. Hiermee is Sibos een prima voedingsbodem voor feedback op onze visie en product.'
About Clear2Pay
Clear2Pay is an innovative e-finance company focused on delivering globally applicable solutions for secure, timely electronic payments. Headquartered in Brussels, Belgium, the company's focus is to facilitate banks and financial organizations in their provision of electronic payments services. Clear2Pay's technology helps to reduce transaction processing costs, and to deliver new, compelling e-payment services in a competitive way. Clear2Pay's payment solutions offer organisations easy, branded ways for their customers to pay online: from complex trade-supporting business-to-business environments, through e-commerce applications, to retail payments and micro payments. Functions embrace payments origination, reporting, linkage with back-office processing systems, clearing, netting and settlement. Clients include global and major regional financial institutions such as ING, SEB Kort, LuottoKunta, VISA Europe, MasterCard, ANZ, National, ABN AMRO, Commonwealth Bank, Krung Thai Computer Services (KCS) and Reserve Bank of Australia. Clear2Pay operates out of Belgium, the Netherlands, Spain, United Kingdom, Australia and Singapore and currently employs over 120 staff. More information is available on www.clear2pay.com
About PayPark Bank Payment Hub
PayPark Bank Payment Hub is built to provide a future proof solution to the rapidly changing requirements of today's payments systems. A service oriented architecture based on J2EE standards, the Bank Payment Hub brings the benefits of re-using existing well-functioning modules together with new payments components through a Business Process Manager. The Business Process Manager plays a central role invoking components that are 'process context-less' in the sense that they are called upon to execute their function and return the result. The Bank Payment Hub is positioned between the back office at the core of the bank and the different delivery channels and it comes with added-value functions to enrich, route and manage payments. Functional components include the following: Receive Payments, Split Bulk Payments, Validation, Notification Handling, Matching, Warehousing, Scheduling, Archiving, Repair, Pre-advice, Check Balance, Fraud Detection and Anti-Money Laundering, Routing and Fee Calculation, General Ledger Posting, Reconciliation, Internal Control and Audit. PayPark illustrations and photographic materials are available upon request in pdf format.
For more information:
Clear2Pay NV/SA
Conny Dorrestijn - VP Marketing and Communications Email: conny.dorrestijn@clear2pay.com
M: +31 651 067201

12 okt 04 12:45