Omzet Archie groeit met 23 procent

Purmerend, 12 oktober 2004 - CRM-leverancier Archie Europe heeft het derde kwartaal afgesloten met een omzetgroei van 23 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2003. De omzet in het derde kwartaal bedroeg 570.000 euro.

Na een goed eerste halfjaar zet de omzetstijging zich nu nog scherper door. Commercieel directeur Milko Steenmeijer: "De CRM-markt klimt duidelijk uit het dal. Aan de ene kant zien we dat bedrijven die lang de kat uit de boom hebben gekeken nu de investering aandurven. Aan de andere kant zijn ondernemingen die al langer met een pakket werken toe aan de volgende stap: zij willen meer dan alleen basic relatiebeheer en hebben behoefte aan uitgebreidere analysetools."

Dat vertaalt zich naar een groei in nieuwe licenties van bijna 12 procent. Tot de nieuwe klanten behoren onder meer A + O fonds gemeenten, De Telegraaf Customer Contact Center en Intrum Justitia België. De omzetstijging is daarnaast te danken aan klanten die overstappen van Archie CRM naar Archie XRM, een oplossing die bedrijven in staat stelt om dwarsverbanden tussen contactpersonen in hun database te leggen en die uitgebreide analysetools bevat.

Over Archie Europe
Sinds 1985 produceert Archie Europe de sales- en marketingsoftware Archie, gericht op (middel)grote bedrijven in de b-to-b-markt. Het bedrijf voert twee productlijnen: Archie CRM en Archie XRM. Beide systemen ondersteunen en structureren relatiebeheer op zowel operationeel als strategisch niveau. Archie CRM is flexibele en op de gebruiker gerichte CRM-software. Archie XRM, met de functionaliteit van Archie CRM als basis, is bij uitstek een systeem voor bedrijven met een intensief persoonlijk klant- en relatiecontact. Archie XRM biedt nog meer mogelijkheden om informatie bij een relatie te ordenen, dwarsverbanden te leggen tussen personen en bedrijven in de database en beïnvloeders van koopbeslissingen in kaart te brengen. Archie Europe is een van oorsprong Nederlands bedrijf en is tevens actief in Duitsland en België.