Ingezonden persbericht


Executive evening en masterclass zoekmachine-marketing

Zoekmachine-marketing heeft het laatste jaar een prominente plek verworven in de marketingmix. Maakt u al gebruik van dit nieuwe marketingmiddel?

Op dit moment zijn er nog veel vragen over hoe zoekmachines het beste kunnen worden ingezet in de marketingstrategie. Bij zoekmachine-marketing zijn twee componenten van groot belang: optimaliseren en adverteren. Maar hoe kunnen systemen zo optimaal mogelijk worden ingericht, zodat in alle zoekmachines goede resultaten worden behaald? Welke trefwoorden zijn wel of niet te koop? Bovendien is optimalisatie redelijk arbeidsintensief en technisch. De gevaren die kleven aan het inzetten van zoekmachines is dat het aantal partijen dat adverteert via zoekmachines sterk groeit, zodat de onafhankelijkheid van het medium ten onder dreigt te gaan. Het belang van een heldere strategische inzet is daarom groot.

Een tweetal evenementen biedt inzicht in het geheim van zoekmachine-marketing:

De executive evening Zoekmachine-marketing op dinsdag 12 oktober van 18:30 tot 22:00 uur geeft in één avond een overzicht van de trends en ontwikkelingen op het gebied van zoekmachine-marketing. Deelname is slechts 49 euro.

Meer verdieping biedt de masterclass Zoekmachine-marketing op dinsdag 16 november van 09:00 tot 18:00 uur gericht op communicatie-, sales- en marketingprofessionals die zoekmachine-marketing willen gaan toepassen of net begonnen zijn met het inzetten van dit marketingkanaal. U leert hoe op lange termijn maximaal effect wordt bereikt bij de inzet van zoekmachine-marketing. Deelname kost 249 euro. Let op: beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Zowel de avond als de dag worden georganiseerd door MarketingPlaza.nu in samenwerking met diverse experts. Google leert u hoe te adverteren in zoekmachines, en Jeroen van de Wiel, één van de weinige Nederlandse zoekmachine-experts leert u de tips en trucs van zoekmachine-optimalisatie.

Voor meer informatie en inschrijving ga naar www.marketingplaza.nu

Met vriendelijke groet,

Wim van Rooijen
Directeur Media Plaza

De executive evening en masterclass Zoekmachine-marketing zijn onderdeel van MarketingPlaza.nu.

MarketingPlaza.nu is een initiatief van Media Plaza, met de medewerking van de belangrijkste branche- en vakorganisaties op het gebied van interactieve sales, marketing en communicatie. Het doel is een kennisplatform te zijn voor marketing-, verkoop- en communicatieprofessionals. Zowel fysiek als virtueel kan voortdurend kennis, ervaringen en informatie worden uitgewisseld.