Ingezonden persbericht


Imation haalt geslaagd klantbeloningsprogramma uit de kast

DataElite Collection bevordert gebruik van betrouwbare data-opslagproducten

Schiphol-Rijk (Nederland), 12 oktober 2004 ­ Imation, leverancier van verwisselbare opslagmedia, is per 1 oktober op internet begonnen met een klantbeloningsprogramma getiteld: `DataElite Collection'. De campagne loopt tot en met 31 maart 2005. In 2003 voerde Imation een dergelijk beloningsprogramma, onder de titel `Backup and Win'. Het succes heeft Imation doen besluiten ook dit jaar een dergelijk klantbeloningsprogramma te voeren.

De campagne richt zich op zakelijke IT-gebruikers en zal in negentien landen worden gehouden: België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje, Tsjechië, Turkije, Zweden, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Arabische Emiraten.

Doelstelling van de campagne is het gebruik van betrouwbare data-opslagproducten voor back-up en archivering te bevorderen. Deelnemers kunnen van 1 oktober 2004 tot en met 31 maart 2005 bestellingen plaatsen voor de Imation-opslagproducten: DLTtape IV-, Super DLTtape 1-, Super DLTtape 2-, LTO Ultrium 1-, LTO Ultrium 2- en Ultrium 3-tapecassettes die per vijf zijn verpakt.

`DataElite Collection'
Het klantenbeloningsprogramma `DataElite Collection' geschiedt via een internetplatform dat toegankelijk is via www.dataelitecollection.imation.com. Deze website is in dertien talen beschikbaar.

Bij de aanschaf van de eerder genoemde tapeproducten, krijgen deelnemers punten. Met deze punten kunnen cadeaus worden gespaard. Elk promotieverpakking is voorzien van een speciale sticker waarop de prijsvraag wordt uitgelegd, de deelnamevoorwaarden staan beschreven en informatie staat over de te sparen cadeaus. De cadeaus variëren van DVD-films tot MP3-spelers en televisies. Een extern bedrijf zorgt voor de aflevering van de cadeaus, al het andere geschiedt via de website.

Imation
Imation Corporation is ontwikkelaar, fabrikant en leverancier van magnetische en optische, verwisselbare opslagmedia. Het brede productassortiment van Imation voorziet in opslagbehoeften variërend van een paar megabytes tot honderden gigabytes. Imation is in meer dan zestig landen vertegenwoordigd en heeft producten voor zowel de consumentenmarkt als de zakelijke markt. Dankzij meer dan driehonderd patenten en de inspanningen van de meer dan driehonderd onderzoekers en ontwikkelaars die bij Imation werkzaam zijn, weet Imation haar positie als pionier op het gebied van magnetische- en optische-mediatechnologieën te handhaven. In juni 2004 had Imation wereldwijd 2800 mensen in dienst. Het hoofdkantoor van Imation bevindt zich in Oakdale, Minnesota, V.S. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Schiphol-Rijk. Meer informatie is te vinden op de website www.imation.com en op de Nederlandse website www.imation.nl. PublieksWerk / Imation 1/3

Meer informatie:
Persberichten, achtergrondinformatie en foto's zijn te vinden op pressroom.imation.com PublieksWerk Imation International B.V. Marije Verdouw Bert Duisenberg 00 31 (20) 486 21 39 00 31 (20) 654 21 56

marije@publiekswerk.nl bpduisenberg@imation.com


---- --