BedrijfsautoRAI

13-10-2004

Verkopen Mitsubishi Canter flink in de plus

De veelzijdigheid van de Mitsubishi Canter spreekt boekdelen. Van bestelwagen tot brandweerauto en van koelwagen tot autotransporter, de mogelijkheden van de Mitsubishi Canter zijn nagenoeg oneindig.

Ook de markt is hier kennelijk van op de hoogte, want tot en met 20 september 2004 stegen de verkopen met 10% tegenover dezelfde periode vorig jaar. En dat in een dalende markt. Ander nieuws is dat de toekomstige bedrijfswagens van Mitsubishi een nieuw logo krijgen.

Het succes van de Canter is niet alleen te danken aan de vele opbouw- en uitvoeringsmogelijkheden van de truck en het ruime palet aan uitvoeringen. Ook het comfort aan boord, met onder andere de geveerde bestuurdersstoel, het verstelbare stuur, de elektrische ramen en de soepele versnellingsbak, draagt bij aan de verkoopstijging.

Maximale service
Maar dat is het niet alleen. Mitsubishi geeft de grillige bedrijfswagenmarkt gewoon geen vrij spel. De organisatie stelt alles in het werk om ondanks een dalende markt toch goede verkoopresultaten te kunnen boeken. Een directe benadering van specifieke doelgroepen en natuurlijk een goed geoliede en zeer professionele truckdealerorganisatie, die dag en nacht klaar staat om maximale service te verlenen, zijn direct aanwijsbare redenen voor het succes van Mitsubishi.

Nieuw logo
In navolging van de Japanse en Amerikaanse markten, en om de banden met moederbedrijf Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporations aan te halen, is onlangs de naam van de Portugese producent van de Canter, Mitsubishi Truck Europe Sociedade de Automóveis S.A. (MTE), gewijzigd in Mitsubishi Fuso Truck Europe, Sociedade de Automóveis S.A. (MFTE). De naamswijziging wordt in heel Europa doorgevoerd en zal o.a. terug te vinden zijn in het merklogo van toekomstige Mitsubishi bedrijfswagens. Onder de kenmerkende drie diamanten wordt dan de naam Mitsubishi Fuso aangebracht. Dit ook om onderscheid te maken tussen de personenwagens en de trucks van het merk.

Overgangsfase
Het nieuwe logo wordt in Europa overigens in twee stappen ingevoerd om de markt geleidelijk aan de naamswijziging te laten wennen. In een overgangsfase zal behalve de nieuwe naam Fuso ook de merknaam Mitsubishi onder de drie diamanten te lezen zijn. In een later stadium zal alleen de toevoeging Fuso onder de drie diamanten overblijven.