Gemeente Capelle a/d IJssel

Sociale Zaken onderzoekt tevredenheid klanten over dienstverlening

Deze week is de gemeente Capelle aan den IJssel een tevredenheidsonderzoek gestart onder de klanten van Sociale Zaken. Doel van het onderzoek is inzicht te krijgen in hoeverre zij tevreden zijn over de dienstverlening van Sociale Zaken. De resultaten worden gebruikt om zonodig de dienstverlening te verbeteren. Het onderzoek bevat tevens vragen over de mate waarin klanten bekend zijn met de rechten en plichten die bij een uitkering horen. Ook wordt hen gevraagd om een inschatting te geven van de kans dat fraude met uitkeringen wordt ontdekt.

Het onderzoek wordt uitgevoerd door SGBO, het onderzoeks- en adviesbureau van de VNG. Het bestaat uit het verzenden van een vragenlijst aan 600 klanten. Zij zijn via een willekeurige steekproef uit het klantenbestand geselecteerd. Na ontvangst van de teruggestuurde vragenlijsten verwerkt SGBO deze en stelt een rapportage op over de bevindingen. De resultaten worden eind 2004/begin 2 005bekendgemaakt.