Ingezonden persbericht


Persbericht

Goodyear Dunlop zet Voice-over-IP-oplossing van Aspect Communications in

Hoofddorp, 13 oktober 2004 Het Customer Interactive Center van Goodyear Dunlop zet de modernste Contact Center-technologie in. De medewerkers van de locatie Philippsburg zijn middels Voice-over-IP (VoIP) met de centrale op de locatie te Hanau geïntegreerd. De locatie in Philippsburg wordt als remote site volledig via de centrale beheerd. Daarnaast zijn via Aspect Uniphi Connect ook de eerste thuiswerkplekken geïntegreerd in dit geval via het openbare telefoonnetwerk (PSTN). Regelmatig verwerken in Philippsburg tot 18 VoIP-agenten dagelijks 1.000 VoIP-gesprekken.

Bij Goodyear Dunlop Tires, één van de grootste bandenfabrikanten in Europa, zijn in Duitsland op zeven locaties ongeveer 7.000 medewerkers en meer dan 100 medewerkers in Customer Interactive Centers op negen verschillende locaties werkzaam. In plaats van een nieuwe contact center-site in te richten, zocht Goodyear Dunlop naar een innovatieve oplossing die in ieder geval eersteklas klantenservice kon bieden, flexibel was en gelijktijdig de kosten laag houdt. De organisatie koos daarom voor Aspect Uniphi Connect. Met Uniphi Connect is de koppeling met remote sites en agenten via IP probleemloos te realiseren.

VoIP-technologie maakt het mogelijk om naast de reductie van telefoniekosten nieuwe vereenvoudigde vormen van integratie en uniformiteit van processen te realiseren. Met Uniphi Connect, de Aspect-oplossing voor IP, PSTN en hybride systemen, kunnen de bestaande infrastructuur en de inrichting van flexibele virtuele contact centers gekoppeld worden middels toepassing van verschillende technologieën (VoIP, PBX). Op deze wijze wordt de bestaande investering in hard- en software gewaarborgd.

Aspect is marktleider op het gebied van contact center technologie en VoIP is de techniek van de toekomst. Daarom hebben wij gekozen voor Uniphi Connect , vertelt Norbert Hecking, Manager Customer Interactive Center German Operations Goodyear Dunlop Tires. Goodyear Dunlop heeft bovendien sinds meerdere jaren - de Aspect ACD, de CTI-oplossing Enterprise Contact Server en de planningssoftware Iphinity Workforce Management (WFM) in gebruik. De voordelen van een nieuwe oplossing liggen volgens Hecking voor de hand: Met Uniphi Connect stellen wij de aanwezige ACD-functionaliteiten via VoIP ook ter beschikking aan agenten op de remote sites. Dit draagt eraan bij dat wij onze infrastructuurkosten laag kunnen houden en het vermindert de noodzaak extra hardware aan te schaffen.

Over Aspect Communications

Aspect Communications Corporation (Nasdaq: ASPT) is marktleider op het gebied van contact center software en services. De oplossingen van Aspect stellen organisaties in staat om de communicatie met hun klanten te managen en te optimaliseren. Aspect mag meer dan tweederde van de 50 grootste organisaties ter wereld (Fortune 50) tot haar klanten rekenen. Veel vooraanstaande organisaties in diverse branches, zoals transport, financiën, assurantie, telecommunicatie, retail en outsourcing alsmede grote overheidsorganisaties maken gebruik van de oplossingen van Aspect. De leidende positie van Aspect is gebaseerd op 19 jaar ervaring. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië (VS) en er zijn 24 Aspect-kantoren verspreid over 11 landen wereldwijd. Meer informatie over Aspect Communications kunt u vinden op www.aspect.com.



Ingezonden persbericht