Wegener NV

Persbericht

Hoge scores voor huis-aan-huiskranten

Huis-aan-huiskranten hebben een bijzonder hoog bereik. De uitgaven van Wegener scoren daarbij opvallend beter dan andere. Dat blijkt uit een onderzoek, dat op verzoek van Wegener Huis-aan-huiskranten BV, Nederlands grootste uitgever van huis-aan-huiskranten, is uitgevoerd. Onderzoeksbureau R&M Matrix heeft vanaf april 2004 binnen het verspreidingsgebied van deze uitgever in totaal 26.000 respondenten van 13 jaar en ouder telefonisch ondervraagd. Bij het onderzoek waren lezers van in totaal 462 titels betrokken, waaronder 182 van Wegener Huis-aan-huiskranten.

Maar liefst 92% van de ondervraagden geeft aan 'wel eens' een huis-aan-huiskrant in te zien. Gemiddeld wordt een willekeurig nummer van een huis-aan-huiskrant door 84% van de ondervraagden gelezen. Naar leeftijd, geslacht, inkomen en opleidingsniveau vormen de lezers van huis-aan-huiskranten een vrijwel evenredige afspiegeling van de totale populatie: de huis-aan-huiskrant wordt dus in alle lagen van de bevolking gelezen.

Met een totaal bereik van 81% en een gemiddeld bereik van 66% liggen de bereikcijfers van de huis-aan-huiskranten van Wegener gemiddeld hoger dan die van de concurrent. Met de titels van Wegener Huis-aan-huiskranten worden 8 van de 10 personen bereikt die dagelijks de boodschappen doen, wordt 77% van de jongeren (1,7 miljoen consumenten) en ruim 2,1 miljoen hoger opgeleide consumenten. In het Huis-aan-huiskranten bereiksonderzoek 2002 kwam al naar voren dat de Wegener-titels intensief worden gelezen (gemiddeld 18,5 minuten) en hoog worden gewaardeerd met het rapportcijfer 7.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u terecht bij de heer A.T. Kooij, hoofd marketing Wegener Huis-aan-huiskranten, telefoon (053) 484 24 59 of waanzinnigecijfers@whk.wegener.nl. Tevens kunt u terecht op www.waanzinnigecijfers.nl of www.wegenerhuisaanhuiskranten.nl

Wegener Huis-aan-huiskranten BV, 14 oktober 2004


---- --