Gemeente Delft

Gemeente Delft promoot digitale diensten

Op maandag 18 oktober start de gemeente Delft een campagne om digitale diensten en producten beter bekend te maken. Doel van deze campagne is dat meer mensen de 'producten' van de gemeente digitaal gaan afnemen via www.gemeentedelft.info.

De campagne bestaat uit drie delen en loopt van oktober 2004 tot januari 2005. Het eerste deel van de campagne promoot het digitaal doorgeven van het verhuisbericht. In het tweede deel, dat tegen het eind van het jaar start, richt de campagne zich op 'melding openbare ruimte'. Inwoners van Delft kunnen digitaal melding maken van oa. scheve stoeptegels, afval op straat of bijvoorbeeld een stapel kerstbomen die gevaar oplevert. In het derde en laatste deel van de campagne promoot de gemeente het digitaal aanvragen van verschillende uittreksels uit de Gemeentelijke Basisadministratie. Zo'n uittreksel is bijvoorbeeld nodig voor een rijexamen of inschrijving bij een opleiding. Uitingen zullen te zien zijn op en in stadsbussen, op driehoeksborden en in lokale kranten. Ook worden bij diverse uitgiftepunten, waaronder de gemeentelijke publieksbalies, bibliotheek en woonwinkels, flyers verspreid. Delft heeft gekozen voor promotie van déze producten omdat deze volgens metingen minder digitaal aangevraagd worden.

Delft loopt landelijk gezien voorop met het digitaal verlenen van diensten. Via www.gemeentedelft.info kan ook een afspraak gemaakt worden met de Publieksbalie, voor bijvoorbeeld het vernieuwen van een paspoort of rijbewijs. Via Rabo Direct of met een creditcard kunnen gemeentelijke belastingen of parkeerboetes betaald worden. Verschillende aanvraagformulieren zijn beschikbaar om te downloaden en de stand van zaken van een aangevraagde vergunning is te volgen op de website.

Noot voor de redactie: (

Gemeente Delft