Gemeente Dordrecht


---

10.000 Digitale afspraken voor reisdocumenten

Voorkom wachten, maak een afspraak! Vincent Brinkhof Vandaag is via het Elektronische loket (E-loket) van de gemeente Dordrecht de 10.000ste digitale afspraak voor een reisdocument gemaakt.

Via www.dordrecht.nl/e-loket kunnen Dordtenaren snel een afspraak maken met de gemeente. Als een reisdocument (paspoort of identiteitskaart) bijna verloopt, krijgt de klant van de afdeling Burgerzaken vooraf een brief waarin staat dat het reisdocument verlengd moet worden. Een inwoner van Dordrecht kan altijd meteen digitaal een afspraak maken voor verlenging.

Voorheen kwam de klant naar het Stadskantoor, kreeg een nummertje en moest soms wachten. Nu is het zo dat een inwoner vanuit huis beschikking heeft over de agenda van Burgerzaken. Hij maakt een afspraak op een tijd en datum die hem uitkomt. De afspraak wordt automatisch direct ingepland in het afspraken systeem, dus de beschikbare tijd en datum is altijd juist.

Via het E-loket kan er ook een afspraak gemaakt worden met Burgerzaken voor:

* rijbewijzen;

* een eerste informatief gesprek huwelijk/geregistreerd partnerschap;

* geboorteaangifte.

De slogan van het E-loket luidt dan ook: voorkom wachten, maak een afspraak! www.dordrecht.nl/e-loket

Meer E-government informatie: www.dordrecht.nl/e-government