Gemeente Dordrecht
---
10.000 Digitale afspraken voor reisdocumenten
Voorkom wachten, maak een afspraak! Vincent Brinkhof
Vandaag is via het Elektronische loket (E-loket) van de gemeente
Dordrecht de 10.000ste digitale afspraak voor een reisdocument
gemaakt.
Via www.dordrecht.nl/e-loket kunnen Dordtenaren snel een afspraak
maken met de gemeente. Als een reisdocument (paspoort of
identiteitskaart) bijna verloopt, krijgt de klant van de afdeling
Burgerzaken vooraf een brief waarin staat dat het reisdocument
verlengd moet worden. Een inwoner van Dordrecht kan altijd meteen
digitaal een afspraak maken voor verlenging.
Voorheen kwam de klant naar het Stadskantoor, kreeg een nummertje en
moest soms wachten. Nu is het zo dat een inwoner vanuit huis
beschikking heeft over de agenda van Burgerzaken. Hij maakt een
afspraak op een tijd en datum die hem uitkomt. De afspraak wordt
automatisch direct ingepland in het afspraken systeem, dus de
beschikbare tijd en datum is altijd juist.
Via het E-loket kan er ook een afspraak gemaakt worden met Burgerzaken
voor:
* rijbewijzen;
* een eerste informatief gesprek huwelijk/geregistreerd
partnerschap;
* geboorteaangifte.
De slogan van het E-loket luidt dan ook: voorkom wachten, maak een
afspraak! www.dordrecht.nl/e-loket
Meer E-government informatie: www.dordrecht.nl/e-government