Ingezonden persbericht


SeeBeyond ICAN 5 geïntegreerd met Retek Xi

Integratieplatform vermindert tijd voor interface-ontwikkeling met factor 10

Hoofddorp, 18 oktober 2004 - SeeBeyond (Nasdaq: SBYN), leverancier van het eerste open integratieplatform voor de ontwikkeling en inzet van composite applications op basis van een service-oriented architecture, kondigt aan dat Retek (Nasdaq: RETK), leverancier van software en diensten voor de retailsector, heeft gekozen voor de SeeBeyond Integrated Composite Application Network (SeeBeyond ICAN) Suite. Dit in navolging van de langetermijnsamenwerking van beide bedrijven, waaruit diverse gezamenlijke oplossingen voor ruim 30 wereldwijde retailers zijn voortgekomen. Retek blijft gebruikmaken van het SeeBeyond-platform voor de integratie van de nieuwste versie van de Retek Integration Bus (RIB) als onderdeel van de end-to-end retailapplicatiereeks Retek Xi.

Met het nieuwe Retek-product zorgt de RIB voor vereenvoudiging van de IT. Hierdoor is volledige procesintegratie mogelijk, waarbij vraagcentrale processen worden gecombineerd met closed-loop planning en uitvoering. Door de RIB te standaardiseren op SeeBeyond ICAN 5, hebben Retek-klanten direct toegang tot de benodigde SeeBeyond-oplossingen. Deze ondersteunen klanten bij 'Retek-naar-External'-integratie-issues voor het koppelen van zowel bestaande applicaties als van business partners. Naast ruim 80 eWay Intelligent Adapters die de ontwikkelings- en onderhoudseisen met betrekking tot interfaces naar legacy- en pakketapplicaties ondersteunen, biedt SeeBeyond ook servicepakketten. Hiermee worden RIB-implementaties versneld en risico's geminimaliseerd.

"De retailsector blijft op zoek naar manieren om de TCO van handelsactiviteiten, voorraden, supply chain management en winkeloperaties te verlagen", zegt John Gray, CTO van Retek. "Door onze samenwerking met SeeBeyond bieden we klanten een grotere efficiëntie. Die uit zich in een complete integratieoplossing voor de ondersteuning van gedeelde bedrijfsprocessen in alle kanalen. Met SeeBeyond ICAN 5 vergroten we het concurrentievoordeel voor onze klanten nog verder."

Deze aankondiging volgt op de introductie van de eMerchant Service Offering van SeeBeyond in mei 2004. Deze oplossing biedt Retek-klanten een vooraf gebouwd raamwerk dat de kosten en risico's voor de integratie van niet van Retek afkomstige legacy-applicaties verlaagt. Klanten beschikken over een voordelige oplossing om te profiteren van alle mogelijkheden van de Retek-applicaties.

Door gebruik te maken van het eMerchant-aanbod voor Retek-klanten van SeeBeyond, kunnen gebruikers interfaces tot een factor 10 sneller ontwikkelen. Zo is het mogelijk in slechts één of twee dagen nieuwe legacy-interfaces te bouwen. Daarnaast biedt de oplossing de basis voor geavanceerder integratieoplossingen, waaronder B2B, real-time voorraadbeheer, leveranciersbeheerde inventarisatie, single customer view en multikanaals/multiproductoplossingen. Bovendien zijn door het gebruik van dezelfde technologie als in RIB de kosten voor het trainen met verschillende tools en/of het onderhouden van niet-standaard integratiecode tot een minimum beperkt.

"Retek is marktleider op het gebied van bedrijfsapplicaties voor de retailsector. Het bedrijf zorgt met zijn oplossingen voor een operationele efficiëntie in de supply en demand chain", aldus Reed Henry, Senior Vice-President Business Development and Strategic Alliances van SeeBeyond. "Retek-klanten maken door de inzet van Xi gebruik van het SeeBeyond ICAN 5-platform. Hierdoor profiteren zij van naadloze integratie met third-party applicaties en een eenvoudig upgradepad naar de SeeBeyond ICAN 5 Suite, die een reeks ontwikkelmogelijkheden voor composite applications biedt. Deze zorgen voor een optimaal gebruik van bestaande IT-investeringen en voor een lagere TCO."

Retek
Retek, Inc. (Nasdaq: RETK) is leverancier van bedrijfskritische software en diensten aan de retailsector. De Retek-oplossingen integreren samenwerkingssoftware met gepatenteerde voorspellende technologieën, consultancy en best practices met klanten en partners. Retailers kunnen met deze oplossingen de klantvraag stimuleren, beheren en vervullen. Vooraanstaande retailers als Tesco, Best Buy, Gap, Inc., Sainsbury's, Echerd Corp. en Selfridges maken gebruik van Retek-oplossingen.