Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

ING DIRECT REALISEERT MET E.PIPHANY
400% ROI IN ÉÉN JAAR

ING Bank maakt 5,3 miljoen dollar extra winst dankzij E.piphany Interaction Advisor

Schiphol-Rijk 19 oktober 2004 ING Direct heeft in het afgelopen jaar meer dan vijf miljoen dollar extra winst gemaakt door gebruik te maken van E.piphany Interaction Advisor. De ingebruikname van E.piphany Interaction Advisor in de callcenters en op de website heeft voor ING Direct geresulteerd in een terugbetaaltijd van drie maanden, of 400% ROI na één jaar.

ING Direct is actief in Amerika als grote retailbank met meer dan tien miljoen klanten. In tegenstelling tot de gebruikelijke bankkantoren maakt ING Direct gebruik van Internet, callcenters en direct mail om eenvoudige financiële producten aan te bieden aan consumenten. ING Direct gebruikt E.piphany Interaction Advisor om gepersonaliseerde en doelgerichte aanbiedingen te doen via hun website en callcenters.

Als marktleider in direct bankieren, zoekt ING Direct nieuwe en innovatieve manieren om de juiste producten en uitstekende service aan te bieden aan onze klanten , zegt David Lewis, Chief Marketing en IT-Officer bij ING Direct. Door onze systemen uit te breiden met E.piphany Interaction Advisor kunnen we onze klanten tijdens de contactmomenten producten en diensten aanbieden die speciaal op hun behoeften zijn afgestemd. Dankzij onze samenwerking met E.piphany zijn we in staat geweest uitstekende resultaten te boeken; zowel voor ING Direct zelf als voor onze klanten.

De bank heeft E.piphany Interaction Advisor geïnstalleerd bij 500 agents in de callcenters en op vele webpagina s. E.piphany Interaction Advisor maakt gebruik van een combinatie van regels en real-time analyses om relevante aanbiedingen te doen aan klanten tijdens een inbound interactie. Gemiddeld ontvangen 2,4 miljoen online bezoekers en 100.000 bellers per maand gepersonaliseerde aanbiedingen dankzij de analytische oplossing. E.piphany Interaction Advisor biedt ING Direct een groot aantal voordelen zoals directe en indirecte omzetvergroting, kostenbesparingen en een verbeterde marketingefficiëntie.

Door gebruik te maken van E.piphany Interaction Advisor is ING Direct in staat geweest uitstekende response rates te genereren op aanbiedingen via de website en callcenters:


· De callcenters zorgden voor response rates van 42 procent;


· Een gemiddelde acceptatie van callcenter-aanbiedingen van 9,23 procent 25 procent meer dan het kanaalgemiddelde van 7,44 procent;


· Web doorklik- rates van 28 procent;


· Een gemiddelde acceptatie van webaanbiedingen van 3,86 procent - ruim 17 maal meer dan de gemiddelde acceptatie van 0,23 procent op advertenties;


· 39 procent doorklikken op ING Direct productaanbiedingen die zijn geleverd door E.piphany Interaction Advisor hadden een transactie tot gevolg.

Vooraanstaande financiële instellingen zoals ING Direct maken gebruik van nieuwe manieren om hun bestaande systemen uit te breiden en additionele winsten te genereren door hun klantervaringen te vergroten , zegt Karen Richardson, CEO bij E.piphany. Deze resultaten bewijzen het succes van E.piphany in het leveren van CRM-oplossingen aan de grootste mondiaal opererende consumentgerichte ondernemingen die omzet en winstgevendheid genereren dankzij intelligente klantinteracties.

Over ING Direct

ING Direct is de Internationale werknaam van ING Bank in Amerika. ING Direct heeft het hoofdkwartier in Wilmington, Delaware, en met kantoren in St. Cloud, Minnesota en Los Angeles, Californië. ING Direct is onderdeel van de ING Groep (NYSE: ING) die bij de top 25 van grootste financiële instellingen hoort. ING is al meer dan 100 jaar actief in de Verenigde Staten, en heeft meer dan 11.000 medewerkers. ING Direct USA heeft meer dan 2 miljoen klanten en meer dan $30 miljard dollar in assets.

Over E.piphany

E.piphany (Nasdaq: EPNY) is leverancier van marketing-, verkoop- en serviceoplossingen voor de grootste bedrijven, wereldwijd. E.piphany E.6 is een geïntegreerde softwaresuite die marketing-, verkoop- en servicefunctionaliteit combineert met real-time intelligentie. E.piphany E.6, stelt bedrijven in staat hun klanten beter te begrijpen en de ideale actie te ondernemen voor een betere klanttevredenheid, verhoogde omzet en lagere kosten. E.piphany's oplossing is gebouwd op het meest geavanceerde, webgebaseerde CRM-platform dat in de industrie is te vinden, resulterend in snelle en eenvoudige implementaties. Daarbij zijn E.piphany-oplossingen ook naadloos te integreren in de bestaande infrastructuur. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in San Mateo, Californië. Het Benelux kantoor is gevestigd in Schiphol Rijk, Amsterdam.