Travel Unie International Nederland N.V.

WORLD OF TUI REISBUR ...
WORLD OF TUI REISBUREAU BLIJKT 'BESTE IN DE KLAS' BIJ TEST CONSUMENTENBOND

Vernieuwing dienstverlening en vergroting toegevoegde waarde leveren positieve resultaten op

Rijswijk, dinsdag 19 oktober 2004 - Een test van de Consumentenbond onder 220 reisbureaus in Nederland heeft uitgewezen dat World of TUI Reisbureau beschikt over de relatief beste advieskwaliteiten op het terrein van 'snelheid', 'volledigheid' en 'uitgebreidheid'. Ook op een paar andere deelaspecten als 'visum-advies' scoren de World of TUI Reisbureaus bovengemiddeld. De investeringen die de World of TUI Reisbureaus doen in zowel de vernieuwing van hun dienstverlening als in de vergroting van de toegevoegde waarde van zowel hun reisproducten als adviesdiensten, leveren hun resultaten op.

In de maanden mei en juli van dit jaar onderzocht de Consumentenbond als 'mystery shopper' hoe ANVR-reisbureaus adviseren voor een safarireis naar Afrika. De positieve bevindingen van de Consumentenbond over de World of TUI Reisbureaus liggen in lijn met de investeringen die de laatste jaren door deze reisbureaus zijn gedaan om de klantgerichte reisadviezen op een nog hoger plan te plaatsen. Zo introduceerden de 217 World of TUI Reisbureaus begin dit jaar nog diverse klantgerichte automatiseringssystemen, die de reisadviseurs ondersteunen in hun adviesfunctie, zoals de 'TUI Aanbiedingenbank', 'TUI Luchtvaartmodule' en 'TUI Eventsmodule'.

Investeringen in reisadviseurs lonen
In april van dit jaar is binnen de World of TUI Reisbureaus ook een geavanceerd, digitaal opleidingsprogramma geïntroduceerd, genaamd 'TUI E-learning'. Hiermee wordt de kennis van de reisadviseurs dagelijks op peil gehouden. Daarnaast worden zij ook individueel begeleid en aangesproken op hun kennis. Woordvoerder Jaap de Carpentier Wolf is duidelijk: "De uitkomsten van het onderzoek van de Consumentenbond leveren de eerste onafhankelijke resultaten op van de vernieuwingen in onze dienstverlening en de vergroting van de toegevoegde waarde van onze World of TUI Reisbureaus. Wij willen de resultaten van dit onderzoek dan ook graag gebruiken om de állerbeste in de reisbranche te zijn én blijven! Dat onderstreept dan tegelijkertijd ons geloof in onze kwaliteitsfilosofie. Ons reisconcern is het oudste in ons land, en werkt al sinds 1876 als marktleider aan unieke vakantiebelevingen voor onze klanten. Een verklaring voor ons succes is niet alleen ons gerichte personeelsbeleid en ons vaste geloof in investeringen in onze mensen. Maar daarnaast sluit ook de opbouw van de gemiddelde leeftijd van de medewerkers in onze reisbureaus uitstekend aan bij de algehele leeftijdsopbouw van onze totale klantenkring. Zowel jonge mensen, consumenten van middelbare leeftijd, als 55-plussers kunnen zich volledig herkennen in onze dienstverlening. Daar kan kennelijk geen concurrent tegenop. Wij zullen dan ook blijven werken aan de menselijke factor die zo kenmerkend is voor de dienstverlenende sector die de reisbranche is."