Time : 11:05:42 AM
Date : Thursday, October 21, 2004
Sender Name: Best of Publishing

Inside Internet wordt Inside
Inside Internet, het vakblad bij uitstek omtrent het gebruik van interactieve technologieën in het bedrijfsleven, voert een naamsverandering door. Inside Internet, dat in 1996 werd gelanceerd in de pioniersjaren van het commerciële internet, wordt voortaan kortweg Inside.

Uitgever Jean-Paul De Clerck: "het is tegenwoordig 'bon ton' om alles wat het woordje internet bevat overboord te gooien maar dat is niet de reden waarom Inside Internet voortaan 'Inside' heet".

Wat dan wel?
De Clerck: "Internet is in de fameuze maturiteitscyclus al lang voorbij de hypefase die elke nieuwe technologie kent. Het is zowel in het professionele leven als in het hart van de consumenten een realiteit geworden die eenvoudigweg niet meer is weg te denken. We vinden het dan ook tijd om niet langer aan de bedrijfswereld uit te leggen waarom internet en andere interactieve technologieën belangrijk zijn in hun bedrijfsvoering en communicatiebeleid. We willen ons focussen op die bedrijfsvoering zelf en de manier waarop interactieve technologieën belangrijk zijn. Dat is overigens meteen een boodschap voor de hele sector: 'laat ons niet meer praten over internet en technologie maar over efficiëntie, creativiteit en innovatie'"

Gaat Inside dan niet meer over technologie?
De Clerck: "Toch wel. Maar het is niet meer het vertrekpunt. De centrale focus zijn evenwel de diverse mogelijkheden die internet en andere interactieve technologieën bieden voor het realiseren van meerwaarde. Bedrijven die niet inzien dat de houding van de consumenten volledig is veranderd door die fantastische digitale media, missen een belangrijke kans."

Wat zijn de gevolgen van deze strategische verandering voor de lay-out en de doelgroep van het blad?
De Clerck: "Vooreerst blijven we trouw aan onze lezersgroep van het eerste uur: de ondernemers en bedrijven die stabiele business modellen bouwden op basis van internet. Denk maar aan webbuilders, interactieve agentschappen en dies meer. In dat opzicht is het overigens noterenswaard dat Inside de relaties met die community niet alleen zal onderhouden maar zelfs zal verstevigen. Zo hebben we sterke banden met het IAB en hebben we onlangs nog partnerships uitgewerkt met organisaties als FeWeb (Belgische webontwikkelaars), de CRM Engine (CRM gebruikers) en dies meer. De tweede doelgroep zijn de marketeers die inzien dat interactieve media niet meer weg te denken zijn uit hun marketingmix, de derde de kaderleden en Line Of Business managers die niet alleen de efficiëntie van hun bedrijven willen verhogen maar die ook willen innoveren dankzij interactieve technologie. Die positionering vetaalt zich ook in de opmaak van het blad en de redactionele inhoud. We hebben daartoe overigens een nieuwe journalist-coördinator aangetrokken die de sector door en door kent: Olivier De Doncker. Ook laten we voortaan bekende columnisten aan het woord die recht uit het bedrijfsleven stappen en organiseren we op regelmatige basis panelgesprekken en rondetafels die de sector inzicht moeten bieden over concrete managementvraagstukken. In de tweede editie van de nieuwe Inside komt zo bijvoorbeeld het thema 'Hoe interactief zijn op internet?' aan bod waarbij topmanagers van bedrijven als i-Merge, Ogilvy, MSN, Skynet, These Days en zo meer hun kennis met de lezers delen."

Meer info over dit persbericht:
Jean-Paul De Clerck
jp@best.be
0477/61.67.66

Geïnteresseerd in informatie over Inside Internet? Contacteer ons sales team via nicolas@best.be