ChristenUnie


ChristenUnie weert Cup-a-Soup van lunchtafel wegens respectloze reclame Donderdag 21 Oktober 2004 - 13:03

Doe-normaal-cup naar Unox

Het partijbureau van de ChristenUnie is niet gecharmeerd van de nieuwe reclame-serie van Cup-a-soup. Een bekertje met opdruk is daarin het middel om uitbuiting en immoraliteit te maskeren. Het partijbureau biedt daarom producent Unox de Doe-normaal-cup aan.

doe-normaal-cup
Om niet direct met een goedkoop commentaar van reclamemakers over gebrek aan humor als scherpslijper aan de kant te worden gezet, doet het partijbureau graag een tegenzet. Unox krijgt van de ChristenUnie-medewerkers de Doe-normaal-cup. Dit is een variant op het door de eigen Tweede-Kamerfractie voorgestelde justitiële Doe-normaal-bevel. Normaal doen is echter niet alleen een zaak van strafrecht. Het is iets van goede smaak. Van die smaak zou Cup-a-Soup toch verstand moeten hebben.

goede smaak
Golfende ondernemers die hun werknemers over de kop jagen en afkopen met een bekertje soep voorzien van een cynische tekst, vinden wij niet getuigen van goede smaak. Ook hoeren die hun activiteiten even plat leggen voor een loze liefdesverklaring aan hun cliënten verpesten de goede smaak in de reclame.

uitreiking
Het partijbureau hoopt binnenkort de Doe-normaal-cup aan Unox te kunnen overhandigen. Tot het verdwijnen van de gewraakte spots zal Cup-a-Soup uit de keuken van het partijbureau geweerd blijven.
---