Ingezonden persbericht


Persbericht

Tweede fase testen-campagne gestart
'Weet jij het al'

De tweede fase van de hiv-test campagne van Schorer is gestart. Onder het motto 'Weet jij het al' verschijnen de komende maanden advertenties en banners in de homomedia die homomannen aansporen om zich op hiv te laten testen. De pay off in de advertenties luidt: 'Als je op tijd weet dat je hiv hebt, kun je beter behandeld worden. Positief of negatief, je kunt het maar beter weten'.

In een viertal advertenties worden homomannen op een directe en persoonlijke manier aangesproken. De centrale vraag waarmee zij worden aangesproken luidt: ''Weet jij het al?' Deze vraag gaat vergezeld van diverse beelden van homomannen. De beelden zijn zodanig gekozen dat allerlei groepen, zoals jongeren, mannen uit verschillende culturen, mannen met en zonder relatie en mannen uit uiteenlopende beroepsgroepen en opleiding zich hierin kunnen herkennen.

'
'Weet jij het al' is de tweede fase in de langlopende hiv-test campagne van Schorer. Het afgelopen jaar zijn homomannen onder het motto 'Steeds meer mannen weten het' geinformeerd over het belang van het kennen van de eigen hiv-status en de voordelen van tijdige behandeling.

In Nederland is ruim de helft van de homomannen wel eens getest is op hiv. Steeds meer mannen laten zich testen. In 2000 was 42% van de homomannen wel eens getest. In 2003 was dat 54%. Het is voor de eigen gezondheid belangrijk om je hiv-status te kennen. Niet testen en erachter komen dat je hiv-positief bent omdat je ziek wordt, kan betekenen dat je te laat met medicatie gaat beginnen.



Ingezonden persbericht