Ingezonden persbericht


SeeBeyond introduceert Financial Services SOA-service

Hoofddorp, 25 oktober 2004 - SeeBeyond (Nasdaq: SBYN), leverancier van het eerste open integratieplatform (SeeBeyond ICAN) voor de ontwikkeling en inzet van composite applications op basis van een service-oriented architecture, introduceert zijn Financial Services SOA-service (FS-SOA). Deze dienst maakt de snelle bouw en inzet van de nieuwe-generatie composite applications voor financiële diensten mogelijk.

Organisaties binnen de financiële dienstverlening kennen uiteenlopende uitdagingen, zoals minder marge op basisdiensten, veranderingen op het gebied van regelgeving en de geopolitieke omgeving, hogere IT-onderhoudskosten en grotere concurrentie. Daarom zoeken deze organisaties naar efficiënter manieren van vereffeningen in internationale operaties en naar mogelijkheden om sneller maatregelen te kunnen nemen om kosten en risico's te beperken.
Daarnaast hebben veel bedrijven te maken met een achterstand op het vlak van applicatieontwikkeling als gevolg van de voortdurende aandacht voor het verlagen van IT-kosten en de invoering van nieuwe regelgevingen.

De voordelen van een geïntegreerde, servicegeoriënteerde oplossing kunnen grote invloed hebben op de Total Cost of Ownership (TCO) van applicatieontwikkeling. Uit recent onderzoek van Butler Group ('Developing Composite Applications; Comparing the Total Cost of Ownership', oktober 2004) blijkt dat organisaties die het SOA-gebaseerde ICAN 5-platform van SeeBeyond gebruiken, tot 86% tijd besparen op de bouw en ontwikkeling van composite applications. Dit leidt tot een besparing van 58% op de totale projectkosten.

Jeff Gleason, Director IT strategies for the Financial Markets Group bij SeeBeyond-klant AEGON USA: "In het verleden zaten we met point-to-point-integratie en ontwikkeltechnieken te zeer vast aan de bijbehorende systemen. Dit had negatieve effecten op de implementatiekosten van nieuwe producten en de time-to-market voor de nieuwe mogelijkheden. Met SeeBeyond ICAN 5 beschikken we over één platform voor de bouw van serviceondersteunende processen. Daarbij hebben we de eerste bewijzen van kostenbesparingen al gezien bij drie services uit bedrijfsprocessen die we in honderden verschillende programma's inzetten."

Een SOA voor organisaties in de financiële dienstverlening moet bestaan uit een set modulaire services op basis van een webservices-architectuur. Deze richten zich op de lagen van de servicegeoriënteerde architectuur, inclusief connectiviteit voor applicaties en messaging, inbedding en aansturing van bedrijfsprocessen en de definitie van composite applications. Het SeeBeyond FS-SOA 'FastTrack'-consulting-aanbod bevat modules voor visieontwikkeling, definitie, creatie van een raamwerk, training en pilot-ontwikkeling. Het aanbod biedt verder opties voor SWIFTNet, corporate connectivity voor betalingen, corporate acties, securities-verwerking, exception management en een éénduidig beeld voor databeheer en integratie van financiële datastromen. Met dit consulting-aanbod kunnen snel composite applications specifiek voor financiële diensten ontwikkeld worden. Dit beïnvloedt zowel de tijd als de kosten voor de gehele ontwikkelcyclus.

"De implementatie van een FS-SOA verschaft financiële dienstverleners concreet concurrentievoordeel doordat het een architectuur biedt, die bestaande applicaties en bedrijfsprocessen bundelt om composite applications te ontwikkelen met toegevoegde waarde", aldus Tom de Wit, Sales Director bij SeeBeyond Benelux. Het hergebruik van data en processen binnen de gehele organisatie zal leiden tot een aanzienlijke verhoging van de ROI en een versnelling van de time-to-market en time-to-value van nieuwe producten en diensten."

Het SeeBeyond FS-SOA-aanbod is gebaseerd op de SeeBeyond Integrated Composite Application Network Suite (SeeBeyond ICAN), het voorkeursplatform voor veel grote financiële organisaties. Enkele klanten van SeeBeyond op het gebied van financiële dienstverlening zijn: ABN Amro, Banca IMI, BNP Paribas, Clearstream, Commerzbank, Hypovereinsbank, KBC Securities, Nicholas Applegate Capital Management, Northern Trust, Standard Bank, UBS Global Asset Management en Zurcher Kantonalbank.

SeeBeyond
SeeBeyond (Nasdaq: SBYN) levert een volledig geïntegreerde, op standaarden gebaseerde omgeving voor de snelle ontwikkeling en inzet van bedrijfsbrede oplossingen gebaseerd op bestaande systemen en infrastructuren. Het bedrijf heeft ruim 15 jaar ervaring met het ontwikkelen en integreren van innovatieve software bij Global 2000-bedrijven. SeeBeyonds Integrated Composite Application Network-suite (SeeBeyond ICAN) gaat verder dan Enterprise Application Integration en helpt bedrijven hun kosten te verlagen, hun marktaandeel te vergroten en de klantenservice te verbeteren. SeeBeyond heeft wereldwijd ruim 1.900 klanten, waaronder ABB, ABN Amro, DuPont, Fujitsu, General Motors, Hewlett-Packard, Kluwer, Pfizer, Samsung, Schiphol en Sprint.

Ingezonden persbericht