Ingezonden persbericht


BMC Software breidt mainframe-component in de BSM-strategie uit

Complete oplossing voor beheer van business services

SCHIPHOL-RIJK, 28 oktober 2004 - BMC Software, Inc. , toonaangevende leverancier van Enterprise Management oplossingen, maakte vandaag een forse uitbreiding bekend van de BSM mainframe-ondersteuning door middel van nieuwe, geïntegreerde systemen

. De integratie van de MAINVIEW® systemen voor mainframe-beheer en de integratie van SmartDBA® systemen voor gegevensbeheer in het nieuwe BMC® Service Impact Manager biedt betere mogelijkheden om de relaties tussen de mainframe-omgeving en de zakelijke doelstellingen van een organisatie te begrijpen en te beheren, zodat een complete Business Service Management strategie geïmplementeerd kan worden.
Bill Miller, vice president en general manager mainframe solutions bij BMC Software: "Elke oplossing die IT-beheer van business services mogelijk maakt, heeft per definitie te kampen met een enorm gat in de logica als er geen rekening wordt gehouden met het mainframe-platform. De grote kracht van onze BSM-strategie is dat er wel aandacht is voor de samenwerkende delen van het geheel, de mainframe en distributed-resources. Wij beschikken over ruime ervaring met de mainframe-component en juist op dat aspect onderscheiden we ons van de concurrentie. Wij bieden als enige in de branche een complete oplossing voor het afstemmen van IT-beleid en bedrijfsdoelstellingen." Voor de meeste bedrijven in de Fortune Top-1000 lijst is het mainframe nog altijd de drijvende kracht achter het zakelijk functioneren. De mogelijkheid om mainframe-activiteit te meten is dan ook precies hetgeen IT-managers nodig hebben om ervoor te zorgen dat de vaak zeer hoge verwachtingen wat betreft service in de praktijk worden gerealiseerd. Met de aangekondigde nieuwe producten, BMC Impact Integration for MAINVIEW en BMC Impact Integration for SmartDBA
, biedt BMC Software de mogelijkheid van business impact rapportage en business impact analyse op mainframe-niveau. De informatie die hierbij wordt verkregen kan bovendien geïntegreerd worden in het totale IT-beheer.

Volledig beheer van de mainframe-infrastructuur
IT-Beheer vanuit zakelijk perspectief veronderstelt volledige controle en beheer van alle samenstellende componenten: het mainframe zelf, het besturingssysteem, de subsystemen, databases, opslagstations, applicaties, enzovoort. Als die basis eenmaal is gelegd, is het mogelijk systeem-events te filteren, met elkaar in verband te brengen en vervolgens over te brengen naar BMC Service Impact Manager, waar prioriteiten kunnen worden gesteld en conflicten worden opgelost.
Het MAINVIEW productaanbod van BMC Software biedt eenvoudig te gebruiken en kosten-effectieve oplossingen voor monitoring, beheer, automatisering en optimalisering van z/OS- en OS/390-applicaties en -resources. Op basis van de MAINVIEW AutoOPERATOR technologie zorgt BMC Impact Integration for MAINVIEW voor volledige integratie van deze oplossingen in BMC Service Impact Manager. Alarmbeheer en automatische reacties in het geval van alarmsituaties behoren tot de mogelijkheden, waardoor een basis ontstaat voor praktische inrichting van het platform.
SmartDBA voegt daar vervolgens een degelijke vorm van domein-expertise ten aanzien van IMS en DB2 aan toe met tools en utilities voor de volledige set taken op het gebied van beheer, prestatiebewaking en systeemherstel. Deze zijn nodig voor het totale beheer van databases op dit platform. Events afkomstig uit MAINVIEW worden ook opgenomen in SmartDBA, voor verdere verfijning en verwerking.
Vanwege de ervaring in de omgang met database-omgevingen is SmartDBA in staat informatie met betrekking tot alarmsituaties op een zinvolle manier te interpreteren en op die manier de interne relaties en configuratiekenmerken van de database-structuur bloot te leggen. Daardoor is BMC Impact Integration for SmartDBA op zijn beurt in staat de relaties te ontdekken tussen zakelijke services, systeemcomponenten en processen die deze services aansturen.

Verbeterd presteren van de databases
BMC Impact Integration for SmartDBA is niet het enige nieuws van BMC Software. Er is ook een belangrijke uitbreiding van de BSM Infrastructure Management-oplossingen te verwachten met de introductie van SmartDBA Database Performance for DB2. Dit is een systeem voor totaal prestatiebeheer van databases in een DB2-omgeving, en is met deze nieuwe versie volledig integreerbaar met het BMC Service Impact Management. Het systeem betekent een flinke stap voorwaarts in de intenties van BMC Software om de afzonderlijke database-systemen volledig te integreren. Dit is mogelijk door middel van de via internet functionerende SmartDBA GUI Console, ondersteund door nieuwe mogelijkheden voor automatische probleemdetectie en probleemoplossing. Het vermogen om de op die manier geregistreerde events ook te kunnen verwerken in het BSM management, geeft de database-beheerder een nieuw arsenaal aan gereedschappen en automatiseringsmogelijkheden voor correcties. Een hoog niveau van ononderbroken dienstverlening begint nu een reële optie begint te worden..

BMC Service Impact Manager
BMC Service Impact Manager is een real-time systeem voor Service Impact Management dat IT-operators, service managers en eindverantwoordelijken zakelijk relevante informatie verschaft over de actuele status van diensten die een organisatie levert. Doelgerichte analyses geven IT-personeel en helpdesk-medewerkers de mogelijkheid exact vast te stellen wat voor effect de IT-resources uitoefenen op het functioneren van de zakelijke diensten. Bovendien kunnen ze indien nodig corrigerend op te treden. Dashboards en rapporten die via internet worden gepresenteerd, geven het management van een onderneming volledig inzicht in de zakelijke effecten van IT-problemen en het functioneren van IT-diensten. Hierbij brengen servicemodellen het IT-beheer en het zakelijk presteren in kaart als hulpmiddel voor optimalisering van dienstenaanbod en -planning.

Over BMC Software
BMC Software, Inc. , is een vooraanstaand leverancier van oplossingen op het gebied van Enterprise Management voor beheer van IT-infrastructuur vanuit zakelijk perspectief. BMC Software levert oplossingen voor Business Service Management in de vorm van bedrijfssystemen, applicaties, databases en service management. BMC Software is opgericht in 1980 en heeft wereldwijd vestigingen. Over het boekjaar 2004 realiseerde de firma een omzet van meer dan $1,4 miljard. Bezoek voor meer informatie de website van BMC Software: http://www.bmc.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 B.V.
Liesbeth Kramer
Tel: 020-5304349
E-mail: liesbethk@text100.nl

###

BMC Software, de BMC Software logo's en alle ander namen van producten of diensten van BMC Software zijn al dan niet geregistreerde handelsmerken van BMC Software, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van de desbetreffende organisaties. © 2004, BMC Software, Inc. Alle rechten voorbehouden.