Ingezonden persbericht


Expatica's eerste 'Welkome in Nederland Festival' een groot succes onder expats'

28 oktober 2004

AMSTERDAM - Het allereerste 'Welkom in Nederland Festival' welke afgelopen zondag in de Beurs van Berlage werd gehouden is zo'n groot succes geworden dat Expatica Communications - de organisator - overweegt er een jaarlijks evenement van te maken zo werd maandag gezegd.

Ondanks de herfstvakantie hebben meer dan 3,500 mensen hebben het festival in de historische beurs in het centrum van Amsterdam bezocht. Hiermee werden alle verwachtingen ruimschoots overtroffen.

Het festival was door Expatica Communications gecommuniceerd als het enige evenement dat 'nieuwkomers in Nederland in een dag alles verteld over het leven in Nederland'.

In totaal waren er 85 standhouders. De standhouders waren onder meer financiële instellingen, verhuur- en relocation bedrijven, gespecialiseerde uitzendbureaus's, scholen en universiteiten, verenigingen en clubs en niche boekhandels. Hoof sponsors van het festival waren ABN AMRO bank en Saab.

Onderdeel van het festival was tevens een aantal grappige en informele presentaties over the locale cultuur en hoe je het beste je kinderen kunt integreren in Nederland. Natuurlijk was er een klompenmaker aanwezig om live te laten zien hoe deze traditionele schoen wordt gemaakt.

"Gezien het aantal bezoekers en de algemene behoefte aan kwalitatief goede informatie over hoe ingeburgerd te raken in Nederland, zien we dat er een groot potentieel bestaat om dit een jaarlijkse evenement te maken' Aldus Expatica's marketing & evenementen manager Mark Batty. Hij zei tevens dat Expatica onderzoekt of het mogelijk is een soortgelijk evenement te organiseren in andere landen waar Expatica actief is. Expatica heeft buiten Nederland websites in België, Duitsland, Frankrijk en Spanje.

einde persbericht

Voor meer informatie en pers passen kunt u contact opnemen met:

Mark Batty (mark.batty@expatica.com)

Marketing & Events Manager

+31-20-888-4359

Over Expatica Communications - www.Expatica.com

Expatica Communications publiceert lokaal nieuws en informatie voor expatriates in Europa. De onderneming is de belangrijkste Engelstalige nieuws & informatie bron voor expatriates woonachtig in, werkzaam in of verhuizende naar Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Expatica publiceert 10 websites plus vijf landen gespecialiseerde Survival Guides en een geprinte HR newsletter. Met een intelligente, opiniërende en levendige stijl informeert en vermaakt Expatica met lokaal en internationaal nieuws and achtergrond artikelen over onderwerpen die relevant zijn voor expatriates. De uitvoerige agenda's houdt de expat op de hoogte van het laatste op het gebied van uitgaan, reizen, kunst, shoppen, uit eten gaan en community evenementen (zoals wijn proeverijen, speed dating, en thema feesten).

Expatica, het Expatica logo en "I am not a tourist" zijn geregistreerd door Communications BV. Alle rechten voorbehouden.