Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Cathay Pacific lanceert campagne rondom extra vlucht naar Sydney

Amsterdam, 6 september 2004 - Vanaf 31 oktober 2004 biedt Cathay Pacific met een derde vlucht tussen Hongkong en Sydney de perfecte aansluiting tussen Amsterdam en Australië. Met deze extra vlucht wordt de overstaptijd met maar liefst 10 uur verkort. Om de campagne rondom de uitbreiding extra kracht bij te zetten adverteert Cathay Pacific in een aantal kranten, vak- en consumentenbladen met het speciale promotietarief van E 745 voor een retourtje Australië.

Daarnaast lanceert Cathay Pacific een bijzondere prijsvraag. Deelname aan de prijsvraag kan via de website www.cathaypacific.nl/actie of via de landelijk verkrijgbare Boomerangkaarten, die speciaal voor deze gelegenheid zijn gemaakt. Met een originele inzending maken deelnemers kans op twee vliegtickets naar Australië. 'Kusje?' is de tekst bij twee kussende kangoeroes op de Boomerangkaarten, een knipoog naar 'Biertje?', de campagne van Heineken. De Boomerangkaarten hangen vanaf morgen gedurende twee weken in de rekken en nodigen cafébezoekers uit om deel te nemen aan de prijsvraag van de luchtvaartmaatschappij. Ook staan er banners op de website van Skyradio en is de campagne meegenomen in hun e-nieuwsbrief.

Voor reisagenten heeft Cathay Pacific een prijsvraag gepubliceerd in een aantal vakbladen. Zij maken door deelname kans op een vliegticket naar Australië of een dual time horloge.

Cathay Pacific is genoteerd aan de effectenbeurs van Hong Kong en is lid van de Swire Group. Daarnaast is de luchtvaartmaatschappij een van de oprichters van de 'Oneworld Global Alliance'. Van dit netwerk, dat wereldwijd meer dan 550 bestemmingen heeft, maken toonaangevende carriers als Air Lingus, American Airlines, British Airways, Finnair, Iberia en Qantas deel uit.


- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (