Ingezonden persbericht


Persbericht

LiveCom.net lanceert nieuw fenomeen

LiveCom.net lanceert live business chat in Nederland

Amsterdam, 3 november 2004 - LiveCom.net kondigt aan een nieuw fenomeen te lanceren in Nederland: live business chat. De nieuwe, voor 100% in Nederland ontwikkelde toepassing stelt organisaties in staat om in real-time een dialoog met de websitebezoeker aan te gaan. De software, die hoofdzakelijk op ASP-basis zal worden aangeboden, leent zich bij uitstek voor goedkopere en effectievere customer support doeleinden en is als zodanig op enkele Nederlandse websites reeds in gebruik. LiveCom.net wil echter nog een stapje verder gaan met live business chat, en voorziet tevens een sterk groeiende markt voor de online verkoopmogelijkheden van live business chat.

LiveCom.net heeft de afgelopen jaren hard gewerkt aan de ontwikkeling van de huidige live business chat software. Het resultaat is een tweetal oplossingen voor customer support en sales doeleinden. Volgens oprichter Floris van der Veen die samen met Wolter Tjeenk Willink, de directie voert over LiveCom.net, heeft de Nederlandse markt nu lang genoeg de kat uit de boom gekeken. "In de Verenigde Staten zijn dit soort oplossingen al langere tijd beschikbaar, met name op het gebied van customer support. Enkele Nederlandse bedrijven maken hier dan ook al geruimere tijd gebruik van op de website, en niet zonder succes. Een grote rollout is echter altijd achterwege gebleven. Niet alleen het nieuwe karakter van de dienst speelt hierin een belangrijke rol; ook de afwezigheid van een Nederlandse partij heeft hieraan bijgedragen. Met het oog op support en het klantspecifiek inrichten van de chat oplossingen heeft een Nederlandse partij een groot aantal voordelen ten opzichte van de concurrenten in het buitenland", aldus Van der Veen.

Het grote voordeel van live business chat zit hem volgens Van der Veen in de persoonlijke dialoog en het laagdrempelig karakter van het nieuwe communicatiekanaal. "Een online bestelprocedure is hier een goed voorbeeld van. Een van de belangrijkste redenen voor voortijdig vertrek van een online winkel is een onduidelijke bestelprocedure. Met live business chat van LiveCom kunnen automatisch bezoekers die de website dreigen te verlaten gesignaleerd worden en te hulp geschoten worden. Daarbij is een bezoeker met live business chat veel eerder geneigd hulp te vragen, hetgeen uiteindelijk niet alleen een positief effect heeft op de online omzet, maar ook op de klanttevredenheid en -loyaliteit", aldus Van der Veen.

De komende maanden zal LiveCom.net actief op zoek gaan naar klanten. De afgelopen maanden zijn volledig besteed aan het perfectioneren van de customer support functies en het ontwikkelen van een unieke, tweede variant: LiveCom Sales. "Met name van LiveCom Sales verwachten wij erg veel omdat de markt voor deze toepassing vele malen groter is. De toepassing stelt gebruikers in staat om in real-time het surfgedrag van bezoekers te analyseren. Hier worden automatisch interesseprofielen aan gekoppeld waardoor de gebruiker de bezoeker pro-actief kan benaderen met een uitnodiging voor een chatsessie of een aanbieding die aansluit op het interesseprofiel. Hierdoor ontstaat een situatie die vergelijkbaar is met het verkoopproces in een reguliere winkel. Maar het kan ook worden gebruikt om bezoekers die problemen ervaren met het bestelproces op een website voortijdig te detecteren zodat een customer support medewerker de bezoeker pro-actief kan assisteren", aldus Wolter Tjeenk Willink.

LiveCom richt zich in eerste instantie op een beperkt aantal branches waar de toegevoegde waarde van de oplossingen het grootst is. "Met name voor contact centers, online reisorganisaties, financieel dienstverleners en online winkels biedt LiveCom live business chat een enorme toegevoegde waarde in zowel online presales, sales als aftersales. Klanten zijn onder andere Huis & Hypotheek, Pharosreizen van ANWB en ITM International.

Contact

Heeft u vragen naar aanleiding van dit persbericht of wenst u meer informatie te ontvangen verzoeken we u contact op te nemen met dhr. W. Tjeenk Willink van LiveCom.

LiveCom.net B.V.

Basisweg 29

1043 AN Amsterdam

Telefoon 020-6736186

Fax 020-6738266

E-mail wolter@livecom.net

Web http://www.livecom.net

Mediakit

Graag wijzen we u op het bestaan van een mediakit op www.livecom.net

Over LiveCom.net

LiveCom.net is marktleider op het gebied van live customer support, marketing en sales in Nederland. De door LiveCom.net in Nederland ontwikkelde software stelt haar gebruikers in staat zowel reactief als pro-actief middels text-chat te communiceren met websitebezoekers. De software kent een Support en Sales variant en wordt aangeboden op basis van het ASP (Application Service Provider) model.

Over live business chat

Live business chat is in de Verenigde Staten al jarenlang een breed geaccepteerd alternatief voor bestaande inbound communicatiekanalen als telefoon, fax en e-mail. LiveCom voegde hier een outbound feature aan toe, waardoor live business chat geschikt is gemaakt voor online sales. In de praktijk is live business chat voordeliger dan telefoon en e-mail communicatie, doordat agents meerdere chats tegelijkertijd kunnen beantwoorden.

Beschrijving LiveCom Support

Toepassing die websitebezoekers in staat stelt middels een live business chat contact te zoeken met een customer service of support desk. De toepassing biedt features als co-browsing waardoor agents in staat worden gesteld mee te kijken met de bezoeker, hen te helpen met het invullen van formulieren of het vinden van bepaalde informatie, producten of diensten.

Beschrijving LiveCom Sales

Toepassing die de agent, bijv. een sales medewerker, in staat stelt het surfgedrag van bezoekers in real-time te monitoren, leads van reguliere bezoekers te onderscheiden en hier handmatig of geautomatiseerd actie op te ondernemen. Een dergelijke actie kan bestaan uit het tonen van een uitnodiging voor een chat of een aanbieding die aansluit bij het vastgelegde interesseprofiel.