InBev

Persbericht

Brussel, 3 november, 2004

Sterke interne volume- en winstgroei

A. Negen maanden


1. De verkoopsactiviteiten van InBev tijdens de eerste negen maanden genereerden sterke interne groei:


- Volume +4,4%


- Netto-omzet +6,3%


- EBITDA +7,2%


- EBIT +9,4%

|        |        |        |        |          |        |          |        |
|Miljoen |        |        |        |          |        |          |        |
|euro    |9       |Interne |Scope   |Wisselkoer|Eénmalig|9 maanden |Interne |
|tenzij  |maanden |groei   |(2)     |s-omzettin|e items |2004 zoals|groei   |
|anders  |2003    |(1)     |        |g         |        |gerapporte|(%)     |
|vermeld |        |        |        |          |        |erd       |        |
|Volume  |73,9    |3,25    |20,52   |-         |        |97,7      |4,4     |
|(3)     |        |        |        |          |        |          |        |
|Netto-om|5.237   |331     |368     |     |        |5.819     |6,3     |
|zet     |        |        |        |          |        |          |        |
|EBITDA  |1.119   |81      |139     |      |388     |1.702     |7,2     |
|EBIT    |626     |59      |62      |      |315     |1.045     |9,4     |
(1) Interne groei is exclusief wisselkoersomzetting, acquisities/desinvesteringen (scope) en eenmalige items. (2) Inclusief impact van het beëindigen van een grootdistributiecontract zonder marges in het VK en één maand AmBev-resultaten (zie infra).
(3) Miljoen hectoliter.

De twee wereldwijde luxemerken, Beck's® en Stella Artois®, stegen met 5,7%.

Ondanks een gewijzigde landenmix, steeg de netto-omzet met 190 basispunten sneller dan het volume, dankzij een betere productmix en prijszetting.

De totale EBITDA-marge steeg van 21,4 % in 2003 tot 22,6%. AmBev buiten beschouwing gelaten steeg de EBITDA-marge met 50 basispunten tot 21,9%, ondanks de verandering in landenmix.


2. Resultaten per zone

. NOORD-AMERIKA

Noord-Amerika produceerde een interne volumegroei van +4,8%.

In Canada stegen de binnenlandse volumes intern met +0,8%, d.i. iets minder dan de groei van de sector. Terwijl de sterke portfolio met luxemerken van InBev borg stond voor een aanhoudende groei in dit biersegment, blijft het waardesegment druk uitoefenen op het segment pilsbieren.

Bij InBev VS zetten de positieve trends zich voort, met een verkoopstoename van 6,0% tijdens de eerste negen maanden. De verkoop van Beck's® steeg met +6,5%, terwijl Bass® tekenen van herstel vertoonde.

. WEST-EUROPA

Als gevolg van een zwak presterende sector daalde het interne volume met -2,2%.

In Duitsland volgden de volumes van InBev de daling van de industrie, die op -2,4% wordt geraamd. Er werden lagere volumes gerealiseerd met Hasseröder® (-9,8%), deels als gevolg van een volumestijging in het vooruitzicht van een prijsverhoging in 2003. In deze context waren de producten van de Beck's®-familie goed voor een superieure groei van +10,6%.

In het VK, de beëindiging van een grootdistributiecontract zonder marges buiten beschouwing gelaten, daalden de volumes als gevolg van de strategie van InBev die gericht is op waarde en niet zozeer op volume. Dit leidde tot een volumedaling voor Stella Artois® van -3,3%. Castlemaine XXXX® daarentegen liet een stijging van het interne volume optekenen van +7,0%.

De regio Benefralux kende een toename van het marktaandeel in België en Nederland, terwijl het marktaandeel in Frankrijk stabiel bleef.

. CENTRAAL- & OOST-EUROPA

In deze regio steeg het volume intern met +14,9%.

Oost-Europa boekte de sterkste volumegroei met +22,5%. In Rusland stegen de volumes met +26,8%, met sterke resultaten van Sibirskaya Korona® en Klinskoye®. In Oekraïne wordt de groei van de industrie op +12,3% geraamd, terwijl de volumes van Sun Interbrew stegen met +15,6%.

In Centraal-Europa boekte InBev een interne volumegroei van +2,3%, lager dan de eerste helft door het aanhoudend invoeren van goedkope Duitse blikjes in Hongarije en een geraamde achteruitgang met 5,3% van de sector in Kroatië.

. AZIË

In Azië bedroeg de interne volumegroei +1,8%.

Dankzij een gunstig derde kwartaal herstelden de InBev-volumes in Zuid-Korea zich lichtjes tot -1,5%, over de eerste negen maanden. Deze verbetering was vooral het gevolg van de groei van het merk Cass®, dat in de maand mei op de markt werd gebracht in een Q Pack®-verpakking.

In China realiseerden de brouwerijen K.K. en Nanjing samen een interne volumegroei van +11,3%.

. ZUID-AMERIKA

Onder 'scope' is slechts één maand opgenomen van de AmBev-resultaten, met de volgende impact: volume 9,4 miljoen hl; netto-omzet euro 269m; EBITDA euro 99m; EBIT euro 74m. Voor meer gedetailleerde informatie verwijzen we naar de resultaten van het derde kwartaal van AmBev, die vandaag eveneens worden gepubliceerd.


3. De negen maanden cijfers bevatten aanzienlijke éénmalige items, ondermeer door de verkoop van de FEMSA Cerveza participatie. Genormaliseerde EBITDA- en EBIT-cijfers, exclusief deze éénmalige items, zijn de volgende:

|                                       |euro   |
|                                       |mio    |
|EBITDA zoals gerapporteerd             |1.702  |
|Kapitaalwinst FEMSA                    |-473   |
|Sluitingen van brouwerijen (directe    |+31    |
|exploitatiekosten)                     |       |
|Herstructurering back-office (directe  |+15    |
|exploitatiekosten)                     |       |
|Herstructurering activiteiten in VS    |+32    |
|Convergentieprogramma (directe         |+13    |
|exploitatiekosten)                     |       |
|Andere items                           |+6     |
|Genormaliseerde EBITDA                 |1.314  |
|                                       |       |
|                                       |euro   |
|                                       |mio    |
|EBIT zoals gerapporteerd               |1.045  |
|Aanpassingen zoals hierboven vermeld   |-388   |
|Sluitingen van brouwerijen             |+60    |
|(afschrijving activa)                  |       |
|Waardeverminderingen van activa        |+13    |
|Genormaliseerde EBIT                   |730    |
B. Derde kwartaal

In vergelijking met het derde kwartaal van 2003, dat de gunstige invloed onderging van uitzonderlijk mooi weer in West-Europa, zien de interne groeicijfers voor het derde kwartaal van 2004 er als volgt uit:


- Volume + 1,3%


- Netto-omzet + 2,4%


- EBITDA + 5,6%


- EBIT + 7,8%

C. Vooruitzichten voor 2004

InBev verwacht dat de interne resultaten voor het jaar 2004 zullen beantwoorden aan wat werd bereikt voor de eerste negen maanden van het jaar.

D. Teleconferentie

Een teleconferentie voor investeerders en analisten over deze resultaten vindt vandaag plaats om 08.00 uur Centraal-Europese Tijd. Het inbelnummer is +44 208 974 7900, met toegangscode C213903. Tijdens de volgende 48 uur kan deze teleconferentie opnieuw worden beluisterd op inbelnummer +44 1296 618 767, PIN-code 642202.

Over InBev

InBev is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext: INB) met hoofdzetel in Leuven, België. Het bedrijf, waarvan de oorsprong teruggaat tot 1366, is vandaag de grootste brouwer ter wereld in volume. De strategie van InBev bestaat erin haar lokale platformen te versterken door belangrijke posities uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. Dit wordt gerealiseerd door interne groei, maximale efficiëntie, gerichte overnames en door de consument op de eerste plaats te zetten. InBev heeft een portfolio van meer dan 200 merken, waaronder Stella Artois®, Brahma®, Beck's®, Leffe®, Hoegaarden®, Staropramen® en Bass®. InBev stelt ongeveer 70.000 mensen te werk en heeft activiteiten in meer dan 30 landen in Amerika, Europa en Azië. In 2003 realiseerde InBev een netto-omzet van ongeveer E9,3 miljard (2003 pro forma). Bezoek voor meer informatie onze website www.inbev.com.

Contactinformatie
Marianne Amssoms Patrick Verelst
Corporate Media Relations Director VP Investor Relations Tel.: +32-16-31-57-69 Tel.: +32-16-31-55-41
Fax: +32-16-31-59-69 Fax: +32-16-31-57-13
E-mail: marianne.amssoms@inbev.com E-mail: patrick.verelst@inbev.com


-----------------------


---- --