Ingezonden persbericht


ComputerPartner reikt Awards 2004 uit

Haarlem, 1 november 2004 ComputerPartner reikt op 4 november tijdens een speciaal galadiner te Kasteel Oud Wassenaar de ComputerPartner Awards 2004 uit.

De drie Awards zijn:

1. De Innovatieve Business Partner Award Deze Award is een onafhankelijke erkenning voor de business partner die zich heeft onderscheiden door de innovatieve wijze waarop producten en diensten aan de man en naar de markt gebracht worden, met als resultaat een hogere klanttevredenheid, betere kwaliteit en / of lagere kosten.


2. De Channel Marketingcampagne Award Deze Award is bestemd voor de leverancier of distributeur die de beste channel marketingcampagne heeft ontwikkeld en gevoerd.


3. De Best Channel Brand Award Deze Award wordt uitgereikt aan het beste merk in hardware en / of software in het Nederlandse distributiekanaal.

Voor de twee eerstgenoemde Awards is afgelopen zomer een kandidatenlijst samengesteld en gepubliceerd in ComputerPartner. Bijna duizend lezers hebben vervolgens hun stem op een van de kandidaten uitgebracht. Uiteindelijk zijn twee vakjury s met de toptien bedrijven aan de slag gegaan om te bepalen welke van hen het meeste recht hebben op deze Awards.

Uiteindelijk zijn er vier bedrijven voor de Innovatieve Business Partner Award overgebleven: AAC Cosmos, Comparex, TARQ Information Technology en Wortell. Voor de Channel Marketingcampagne Award zijn drie kandidaten geselecteerd door de jury, te weten Avaya, Tech Data en Unit 4 Agresso.

Marcel Roozeboom over de kandidaten: Opvallend dit jaar is dat de kwaliteit van de kandidaten, evenals de moeite en tijd die men in de beantwoording van de juryvragen heeft gestoken, van een beduidend hoger niveau is dan vorig jaar.

Naast bovengenoemde trajecten vond dit jaar, voor het eerst, een groot online lezersonderzoek plaats, het Best Channel Brand Onderzoek , waarbij resellers en distributeurs bepaalden hoe het is gesteld met de merkbeleving van de verschillende leveranciers (hard- en software, telco s). De resultaten van dit onderzoek leveren de kandidaten voor de Best Channel Brand Award . De genomineerden hiervoor zijn HP, IBM en Microsoft.

De jury voor de Innovatieve Business Partner Award bestaat uit consultant Bert Landman, Jasper van Bochove (Syntens), Michel du Croix (Cross Impact BV) en Marcel Roozeboom (ComputerPartner). Voor de Channel Marketingcampagne Award kwamen Theo Koster (Conclusion Communications), Rob Koghee (IDG Communications), Emile Idzenga (ComputerPartner) en Alfred den Besten (MarketCap) bijeen.

De drie Awards worden op 4 november tijdens een speciale avond, in aanwezigheid van circa honderd directieleden van vendors, distributeurs en resellers, uitgereikt.

En de winnaar is&

Voor meer informatie over de Awards kunt u contact opnemen met: Marcel Roozeboom, hoofdredacteur ComputerPartner
Telefoon: 023-5461130, 06-53739855 of e-mail: mroozeboom@idg.nl

ComputerPartner is een uitgave van IDG Communications Nederland. Dit is een onderdeel van de International Data Group (IDG), s werelds toonaangevende uitgeverij en onderzoeksinstelling in de ICT-branche. Meer dan 120 miljoen mensen lezen één of meer van IDG s 300 IT-tijdschriften en -kranten, die in meer dan 85 landen worden uitgegeven. Andere producten en diensten die IDG wereldwijd aanbiedt, zijn de ruim 330 websites, 470 onderzoekprogramma s voor verschillende (ICT) marktsegmenten en het organiseren van 168 technologie gerelateerde beurzen en conferenties.

ComputerPartner is onderdeel van de IDG Channelworld product line, een wereldwijd netwerk van media voor de IT-handel, die meer dan 20 publicaties in 16 landen beslaat.

IDG Communications Nederland geeft o.a. de volgende producten uit: Computer!Totaal, ComputerPartner, GAMEPRO, PCZone Benelux, Tips&Trucs en ZOOM Magazine, computerpartner.nl, computertotaal.nl, gamez.nl, infoworld.nl, tipwereld.nl, webwereld.nl en zoom-magazine.nl.

Meer informatie over IDG Communications Nederland treft u aan op http://www.idg.nl