Blauw New Media



----------- PERSBERICHT ----------------

ING Bank wint Gouden Spreekbuis 2004

Rotterdam, 3 november 2004 - Dit jaar heeft Blauw Research De Gouden Spreekbuis uitgereikt aan ING Bank. Deze hypotheekprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan de hypotheekverstrekker die in het afgelopen jaar zijn marketingcommunicatiebeleid het beste op orde heeft gehad. ING Bank heeft in de zesjarige geschiedenis van de prijs reeds één keer eerder de prijs in ontvangst mogen nemen namelijk in 2001.

Naast ING Bank waren AEGON, Rabobank en twee andere werkmaatschappijen van de ING Groep, Postbank en Nationale Nederlanden, genomineerd. De genomineerden worden elk jaar geselecteerd aan de hand van de resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers. Een zevental meetpunten uit dit onderzoek (naar de bekendheid, het imago en de voorkeurspositie van hypotheekverstrekkers onder hypotheekadviseurs) vormen de criteria voor De Gouden Spreekbuis:

· (Ontwikkeling) spontane bekendheid

· (Ontwikkeling in) de mate waarin men de verstrekker overweegt om de activiteiten mee uit te breiden

· (Ontwikkeling in) de mate waarin men een voorkeur voor de verstrekker heeft

· (Ontwikkeling) in algemene waardering (rapportcijfer)
· (Ontwikkeling) reclameherinnering

· (Ontwikkeling) gemiddelde imagoscore

· (Ontwikkeling) Imago Blauwdruk score (imagoscore gewogen naar het belang van de imago-aspecten)

De uitreiking vond dit jaar plaats op een seminar dat Blauw Research heeft georganiseerd ter gelegenheid van het opleveren van de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2004. Het seminar werd gehouden in De Schiecentrale te Rotterdam (een voormalige elektriciteitsfabriek die tegenwoordig gebruikt wordt voor kunsttentoonstellingen en voor opnames van televisieprogrammas en films) en werd bezocht door marketeers en communicatiemanagers van de grootste hypotheekverstrekkers in Nederland. De aanwezigen kregen presentaties te zien die enerzijds ingingen op het communicatiebeleid in de markt en anderzijds op de beeldvorming van het intermediair over de markt in het algemeen én de verschillende hypotheekverstrekkers in het bijzonder. Daarnaast was het seminar een goede gelegenheid om met vakgenoten van gedachten te wisselen.


---

Noot voor de pers: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Vincent Borst vincent.borst@blauw.com; +31-10-4000900; Blauw Research BV

Over Blauw: Blauw Research is onderdeel van Blauw Group, het snelst groeiende bedrijf op het gebied van marktonderzoek en datacollectie in Nederland , met 90 medewerkers en een omzet van 9 mln. Blauw Research ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers vooruit te helpen.

Disclaimer: "Hoewel wij ernaar streven om correcte en actuele informatie te verschaffen, kunnen wij niet garanderen dat de informatie juist is op het moment waarop deze ontvangen wordt of dat de informatie na verloop van tijd nog steeds juist is. Op grond van de informatie dienen derhalve geen acties te worden ondernomen zonder voorafgaand deskundig advies." © Blauw Research 2003