Ingezonden persbericht


Persbericht

ilse media loopt New York Marathon
voor SOS-Kinderdorpen

~ internetuitgeverij in actie voor het goede doel ~

Amsterdam, 21 september 2004 - Op 7 november 2004 hebben 13 ilsemedianen heel wat anders aan hun hoofd dan internet. Op die dag lopen zij namelijk de New York City Marathon. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor het goede doel: SOS-Kinderdorpen.

De deelnemers hebben zich als doel gesteld om ieder minimaal 500 Euro aan sponsorgeld te werven, bij familie en vrienden, via sportverenigingen etc. Om de opbrengst voor SOS-Kinderdorpen te stimuleren, betaalt ilse media de vluchten en het verblijf van de deelnemers en lanceert het vandaag een speciaal voor deze actie in het leven geroepen website: http://www.ilsemedia.nl/nymarathon/. Daar is meer informatie te vinden over de deelnemers en hun persoonlijke motivatie en, nog belangrijker, er kan via de site direct gedoneerd worden.

Het idee voor deze actie kwam van de algemeen directeur van ilse media, Paul Molenaar, die vorig jaar de marathon van New York meeliep. Paul: Een 'rondje Sloterplas' was tijdens mijn middelbare schooltijd het ergste dat mij kon overkomen. Sporten was en is nog steeds niet echt aan mij besteed, en toch was ik na mijn deelname vorig jaar dolenthousiast over de marathon. Ik ben er trots op dat ik zoveel collega s heb kunnen motiveren om met me mee te lopen in 2004 en hoop voor SOS-Kinderdorpen dat we met deze actie veel geld gaan ophalen. Daarnaast zou ik willen dat ik inmiddels zelf wat beter voorbereid was op de afstand, aldus Paul Molenaar.

(251 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over ilse media groep
ilse media is met de internetportals als www.ilse.nl, www.startpagina.nl, www.nu.nl, www.vindex.nl, www.overzicht.nl en www.download.nl, de grootste internetuitgever van Nederland. ilse media publiceert eveneens magazines als Welke Gidsen, deze uitgaven helpen de consumenten in het maken van grote aankoopbeslissingen. ilse media genereert een enorm aantal pageviews per maand op het internet. Daarnaast heeft ilse media een lange periode van ervaring in het ontwikkelen en verkopen van succesvolle internet advertentiemogelijkheden aan een brede doelgroep. Met het aanbod van media, zowel online als op print, bereikt ilse media meer dan 60% van het Nederlandse internetpubliek. ilse media is een onderdeel van Sanoma Uitgevers, uitgever van 59 magazines in Nederland.