Ingezonden persbericht


Persbericht

Volop steun voor ilse marathoninitiatief

~ 10.000 euro en containerlading sportkleding voor SOS-Kinderdorpen in Kenia ~

Amsterdam, 4 november 2004 - Aanstaande zondag 7 november lopen 13 ilsemedianen de New York City Marathon ten bate van SOS-Kinderdorpen. De deelnemers hadden zich ten doel gesteld om ieder minimaal 500 euro aan sponsorgeld te werven. Dit doel is nu al ruimschoots bereikt; de teller staat op dit moment op 10.000 euro. Er kan nog twee dagen lang gedoneerd worden via de website: http://www.ilsemedia.nl/nymarathon/.

De stichting Start to Run vond het initiatief van ilse media zo leuk, dat zij besloot ook een bijdrage te leveren. Zij heeft haar sponsor Nike bereid gevonden om een container nieuwe sportspullen te leveren. Deze worden verscheept naar SOS-Kinderdorpen in Kenia.

Start to Run is een door de overheid gesubsidieerd initiatief van Nike en heeft als doel mensen te stimuleren om te gaan hardlopen. Daartoe organiseert de stichting looptrainingen voor beginners op meer dan 80 locaties in Nederlan d.DelooptrainingenzijngratisvoorledenvanStarttoRunenwordengegevendoorervarentrainersdiesnappenhoehetvoeltomtebeginnenmetlopen.

Dick Suer, voorzitter van Start to Run, zegt: Sporten is noodzakelijk om fit en gezond te blijven en, zeker voor de weeskinderen in SOS-Kinderdorpen, een manier om te ontsnappen aan de harde dagelijkse realiteit. Bovendien hebben goede sporters een kans op een betere toekomst. Wij willen daar heel graag een bijdrage aan leveren.

Lianne van der Kruk, marketing manager van ilse media, zegt: Wij zijn erg enthousiast over dit resultaat. Naast 13 superfitte collega s en een geweldige teamspirit, levert de marathon nu ook een topbedrag op voor ons goede doel. Nu maar hopen dat iedereen de finish haalt.

Meer informatie over Start to Run is te vinden op http://www.starttorun.nl/.

(295 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over ilse media groep
ilse media is met internetportals als www.ilse.nl, www.startpagina.nl, www.nu.nl, www.vindex.nl, www.overzicht.nl, www.download.nl, www.web-log.nl, www.wieonline.nl en www.kaboem.nl, de grootste internetuitgever van Nederland. ilse media genereert 300 miljoen pageviews per maand op het internet. Daarnaast heeft ilse media een lange periode van ervaring in het ontwikkelen en verkopen van succesvolle internet advertentiemogelijkheden aan een brede doelgroep. Ook is ilse media uitgever van de Welke Gidsen. Deze uitgaven helpen de consument bij het maken van grote aankoopbeslissingen. Met het aanbod van media, zowel online als op print, bereikt ilse media meer dan 60% van het Nederlandse internetpubliek. ilse media is een onderdeel van Sanoma Uitgevers, uitgever van 59 magazines in Nederland.