UPC NEDERLAND

UPC start in Utrecht proef met internet en VoIP via DSL

UPC Nederland start in Utrecht proef met chello Internet en VoIP Telefonie via DSL

Amsterdam, 9 november - UPC Nederland start vandaag met een proef met chello breedband internet en VoIP digitale telefonie via DSL. De proef wordt gehouden in Utrecht, buiten het bestaande verzorgsgebied van het kabelbedrijf. Gebruikmakend van haar eigen geavanceerde breedband IP technologie en landelijke glasvezelnetwerk, test UPC nu twee van haar diensten op een nieuwe markt.

UPC wil met de proef te weten komen wat klanten van de diensten vinden en wat de mogelijkheden op de markt zijn. Ook de technische aspecten maken onderdeel van de proef uit, waarbij gebruik wordt gemaakt van UPC's eigen landelijke glasvezelnetwerk en 'city ringen', die liggen in de dichtstbevolkte gebieden in Nederland. UPC verwacht dat de proef gevolgd zal worden door een commerciële lancering van de diensten. UPC wil nieuwe klanten buiten haar verzorgingsgebied de voordelen van one-stop-shop telefonie en internetcombinaties bieden. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de bestaande merknamen, technische faciliteiten en backoffice systemen (zoals call centers).

Diederik Karsten, Managing Director van UPC Nederland zegt: 'Dit is een nieuwe stap in de ontwikkeling van ons aanbod. We zijn enthousiast dat we het gebied uitbreiden waar UPC spraak- en dataproducten kan aanbieden. UPC wil dezelfde laaggeprijsde digitale telefonie op basis van hoogwaardige VOIP-technologie aanbieden. Net zoals we recentelijk in Amsterdam en Rotterdam hebben gedaan, en in andere gebieden gaan doen. Gecombineerd met ons chello-product bieden we een concurrerend product.'

Hoge kwaliteit van de chello-producten
UPC is van plan klanten dezelfde vijf chello producten, met dezelfde snelheden aan te bieden zoals beschikbaar op haar kabelnetwerk. UPC's chello breedband internetproduct loopt voorop wat betreft prijs/prestatie verhouding, vergeleken met concurrerende consumentenproducten.

VoIP
UPC's nieuwe digitale telefonie basisabonnement is ongeveer 50% goedkoper dan dat van KPN.
Omdat UPC op haar eigen breedband IP-netwerk bandbreedte heeft gereserveerd voor telefonie en gebruik maakt van de meest geavanceerde IP-technologie, kan zij een hoge kwaliteit telefonie aanbieden. Dit garandeert betrouwbare verbindingen en een uitstekende geluidskwaliteit. Wanneer een gesprek het UPC-netwerk verlaat, wordt het gerouteerd als een traditioneel gesprek. Hiermee onderscheidt digitale telefonie zich volledig van technologieën die gebruik maken van Voice over Internet. Dergelijke technologieën kunnen slechts 'best effort' kwaliteit garanderen en hebben geen gegarandeerde bandbreedte. Gesprekken worden over het voor iedereen toegankelijke internet worden gerouteerd en er wordt gebeld via de pc naar een andere pc. Bij UPC belt de klant met een gewoon telefoontoestel, dat aangesloten wordt op een (gratis) internetmodem. Volgend jaar zullen nieuwe innovatieve diensten beschikbaar komen zoals voicemail-to-email.

UPC Nederland
UPC Nederland is een dochteronderneming van UnitedGlobalCom, Inc., en onderdeel van haar UPC Broadband divisie. Met zo'n 2,3 miljoen klanten is UPC Nederland de toonaangevende aanbieder op het gebied van geavanceerde media- en telecommunicatiediensten in Nederland. Op de consumentenmarkt voert UPC Nederland diensten op het gebied van internet (chello), telefonie en radio & tv. Hiervoor beschikt UPC Nederland over hoogwaardige communicatienetwerken.