Ingezonden persbericht


Persbericht

3com introduceert nieuwe generatie op sip-gebaseerde ip-telefonie oplossingen

SIP-gebaseerde spraakoplossingen brengen voordelen voor large enterprises in EMEA

Maarssen, 9 november, 2004 - 3Com Corporation (Nasdaq:COMS) kondigt zijn VCX" (Voice Core eXchange) V7000 IP-telefonie-oplossing aan in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). De VCX V7000-oplossing biedt betrouwbare, op SIP-gebaseerde IP-telefonie voor bedrijven met meer dan tienduizend gebruikers. Door gebruik te maken van bekabelde en draadloze LAN s en WAN s kan de oplossing de communicatie verbeteren en de productiviteit verhogen, terwijl tegelijkertijd de telefoonkosten worden verlaagd.

Modulaire oplossing op maat
Het VCX 7000-systeem is ontworpen voor grote gedistribueerde netwerkomgevingen en bestaat uit modulaire softwarecomponenten voor call control, signalering, applicaties en mediacontrole, onafhankelijk van de structuur van de netwerkomgeving of de snelheid. De applicaties kunnen op maat gemaakt worden om aan de individuele eisen van elk bedrijf te kunnen voldoen, ongeacht de grootte van het bedrijf of het aantal locaties.

De strategie van 3Com is gericht op het leveren van kleine tot grote multi-site enterprisesystemen die zich in veel gevallen al binnen een jaar terugbetalen, zegt Casper Idsinga, Technical Manager 3Com Benelux B.V.. We willen totaaloplossingen leveren aan large-enterpriseklanten door voort te bouwen op IP-gebaseerde, open spraakoplossingen. Dit is een kritieke markt voor 3Com en we zijn van plan om één van de belangrijkste spelers op deze markt te worden.

Functionaliteit, beschikbaarheid en schaalbaarheid De nieuwe oplossing is een combinatie en uitbreiding van bestaande 3Com® IP-technologieën, waaronder softswitches, media-gateways en het NBX®-platform. De softswitch-technologie van 3Com wordt al sinds 1999 gebruikt door s werelds grootste telecombedrijven, zoals AT&T, China Unicom en MCI/WorldCom. Het VCX-systeem biedt nu dezelfde functionaliteit, beschikbaarheid en schaalbaarheid aan het bedrijfsleven.

De NBX netwerktelefonie-oplossing van 3Com biedt call processing-functies samen met een complete suite telefonietoepassingen. Het NBX-systeem is ontworpen voor centrale kantoren of nevenvestigingen met twee tot meer dan duizend telefoonaansluitingen per locatie.

Standaardisatie en kostenreductie
3Com bewijst zijn toewijding aan een open, op standaarden gebaseerde IP-telefoniearchitectuur door gebruik te maken van op standaarden gebaseerde componenten en applicaties, zodat klanten niet afhankelijk zijn van een merkgebonden technologie.

De IP-telefonie-oplossing:

· reduceert gesprekskosten;

· reduceert beheerkosten voor het netwerk;
· reduceert kosten voor configuratie-aanpassingen;
· reduceert kosten voor teleconferenties door gebruik te maken van op IP-gebaseerde systemen;
· verhoogt de productiviteit van werknemers;
· biedt telewerkers de mogelijkheid om ook op afstand IP-telefonie te gebruiken;
· verbetert het beheer van call center toepassingen.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over 3Com Corporation
3Com is marktleider op het gebied van geconvergeerde spraak -en datanetwerkoplossingen voor bedrijven van elke omvang. 3Com biedt een brede reeks innovatieve producten die ondersteund worden door hoogwaardige sales, service en support, en blinken uit in het leveren van meerwaarde aan klanten. Als klanten kiezen dan kiezen ze voor 3Com. Kijk voor meer informatie op www.3com.nl , www.3com.com of de perswebsite www.3com.com/pressbox.

3Com, NBX en het 3Com logo zijn geregistreerde handelsmerken en VCX is een handelsmerk van 3Com Corporation.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met: Lilian van Tongerlo van LEWIS, het IT PR bureau: Tel: +31 (0) 40 235 46 00
Fax: +31 (0) 40 235 46 01
E-mail: lilianv@lewispr.com

LEWIS Global Public Relations

Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com