Ingezonden persbericht



PERSBERICHT

Den Haag, 11-11-2004

T-Mobile verbetert resultaat op Nederlandse markt

T-Mobile Netherlands zag in het derde kwartaal van 2004 het aantal klanten verder groeien. Ten opzichte van een jaar geleden groeide het klantenbestand met 22% (413.000 nieuwe klanten) tot 2,25 miljoen. Met een marktaandeel van 15% heeft T-Mobile daarmee een stevige nummer 3 positie op de Nederlandse markt. De netto omzet steeg ten opzichte van een jaar geleden met 19,6% tot ? 270 miljoen. De EBITDA steeg in het derde kwartaal aanzienlijk naar ? 55 miljoen tegenover ? 9 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. T-Mobile heeft met lagere acquisitiekosten toch een aanzienlijke klantengroei weten te boeken. De gemiddelde omzet per gebruiker (ARPU) bedraagt ? 36,- .

Hans van Leeuwen, Financieel Directeur van T-Mobile Netherlands: 'T-Mobile heeft wederom groei geboekt. Ondanks hevige concurrentie op met name de prepaid markt, is juist het aantal prepaid klanten in het derde kwartaal flink gestegen (31.000 nieuwe klanten). Dit is mede het gevolg van de introductie van het nieuwe prijsplan 'PrePaid After3'. Daarmee biedt T-Mobile niet alleen een concurrerend SMS-tarief (altijd 9 cent per bericht), maar ook een gunstig (dal)beltarief. T-Mobile PrePaid After3 is beschikbaar voor zowel nieuwe als bestaande klanten en is een blijvend aanbod. T-Mobile combineert de actieve groeistrategie met investeringen in zowel het 3G-netwerk (UMTS) als WLAN. T-Mobile investeert bovendien nog steeds in het 2G-netwerk (GSM/GPRS). In het derde kwartaal opende T-Mobile haar eerste eigen winkel in Nederland.'

T-Mobile winkels
Met het openen van eigen winkels speelt T-Mobile in op de behoefte van de klant om direct contact te hebben, wanneer het gaat om service en after sales. De T-Mobile winkels zijn een aanvulling op het bestaande finmazige netwerk van onafhankelijke verkooppunten van T-Mobile.

T-Mobile HotSpots
T-Mobile beschikt over het grootste intercontinentale WLAN-netwerk. T-Mobile wil in alle markten waar het bedrijf actief is, marktleider worden op het gebied van snelle draadloze internettoegang in openbare gelegenheden. In het derde kwartaal van 2004 is het aantal T-Mobile HotSpots in Nederland flink uitgebreid. Eind 2004 zal het T-Mobile netwerk ruim 200 HotSpots tellen.

Over T-Mobile

T-Mobile, het wereldwijde mobiele netwerk, heeft in Nederland 2,25 miljoen klanten (september 2004) en is daarmee de nummer 3 op de Nederlandse markt. T-Mobile biedt producten en diensten voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile Netherlands is onderdeel van T-Mobile International, een van de leidende mobiele communicatie ondernemingen in de wereld. Als een van Deutsche Telekom's vier strategische divisies, concentreert T-Mobile zich op de meest dynamische markten in Europa en de Verenigde Staten. In het tweede kwartaal van 2004 maakten ongeveer 109 miljoen mensen gebruik van de mobiele communicatie diensten van bedrijven waarin T-Mobile of Deutsche Telekom een meerderheids- of minderheidsbelang hebben. T-Mobile is de enige mobiele communicatie aanbieder ter wereld met transatlantische dienstverlening.

Meer informatie:

T-Mobile Netherlands BV
Priscilla Tomasoa
PR Manager
Telefoon: 06 1409 6666
E-mail: pers@t-mobile.nl
Persberichten op de site: www.t-mobile.nl