Ingezonden persbericht


Microsoft lanceert betaversie van nieuwe MSN Search

Sneller informatie vinden en gebruiken met de nieuwe MSN Search Service

Amsterdam, 11 november 2004 - De betaversie van de nieuwe MSN Search is beschikbaar. MSN Search biedt nu de grootste en meest actuele selectie van online informatie - meer dan vijf miljard webdocumenten - en beschikt over krachtige, individueel aanpasbare zoekmogelijkheden. Hiermee krijgt de gebruiker meer controle over de zoekopdracht, met als resultaat duidelijker, eenvoudiger en beter geordende antwoorden op gestelde vragen. Dit betekent dat er sneller gebruik kan worden gemaakt van de gezochte informatie. De betaversie is te vinden op http://beta.search.msn.nl/.

MSN Search: relevantere resultaten
Het hart van het nieuwe MSN Search wordt gevormd door een geavanceerde zoekmachine waar twee jaar ontwikkeling in zit. De verbeterde zoekresultaten worden verkregen door: * De grootste hoeveelheid informatie. Meer dan vijf miljard webdocumenten. De index wordt voortdurend uitgebreid, waardoor de kans dat de gebruiker vindt wat hij zoekt steeds groter wordt. * De meest actuele informatie. De index, waarvan het grootste deel wekelijks of zelfs dagelijks wordt geactualiseerd, wijst snel de weg naar relevante en accurate informatie. Het aantal 'dode' links is hierdoor minimaal. * Zoeken op inhoud. Om de gebruiker snel te helpen aan de informatie die hij zoekt, biedt MSN Search de mogelijkheid om te zoeken op bepaalde categorieën, waaronder web, nieuws en afbeeldingen.

Nieuwe zoekmogelijkheden geven de gebruiker meer controle Microsoft heeft MSN Search ontwikkeld om de eenvormige ('one-size-fits-all') aanpak, die vaak door zoekmachines wordt gehanteerd, te vervangen. Pull-down-menu's en andere persoonlijk aan te passen gereedschappen stellen de gebruiker in staat om zijn zoekopdrachten te verfijnen.

Met "Search Builder" is het mogelijk om de nadruk te leggen op bepaalde criteria, zoals specifieke sites of domeinen, landen en talen. Ook kunnen zoekresultaten weergegeven worden in volgorde van populariteit of datum. Ieder criterium kan door middel van pull-down-menu's worden ingesteld. En als de criteria veranderen, kunnen de menu's eenvoudig worden aangepast.

De definitieve versie van het nieuwe MSN Search zal begin 2005 worden geïntroduceerd in Nederland.

MSN
MSN, onderdeel van Microsoft, is 's werelds en Nederlands meest bezochte internetbestemming. MSN trekt wereldwijd meer dan 350 miljoen unieke gebruikers per maand. Gelokaliseerde versies zijn beschikbaar in 39 markten en 20 talen. MSN is wereldwijd leidend in het bieden van webdiensten aan consumenten (MSN Hotmail, MSN Messenger en MSN Zoeken) en digitale marketingoplossingen aan bedrijven. Meer informatie is te vinden op www.msn.nl.

Cijfers:
o MSN.nl trekt maandelijks ruim 6 miljoen unieke bezoekers. o In Nederland zijn er 5 miljoen Hotmail-accounts. o In Nederland maken maandelijks ruim 4,7 miljoen mensen gebruik van MSN Messenger.