--------------------------------------------------------------------------
          BEA introduceert nieuw Enterprise Solutions programma           
--------------------------------------------------------------------------


Amstelveen, 11-11-2004

BEA Systems, Inc. (Nasdaq: BEAS), leverancier van zakelijke infrastructuursoftware, heeft het BEA Enterprise Solutions programma geïntroduceerd. Dit programma is gebaseerd op het BEA WebLogic PlatformTM 8.1 en maakt gebruik van de producten en diensten van ruim veertig strategische partners. Met het Enterprise Solutions programma kunnen bedrijven zakelijke en technische problemen aanpakken en hun innovatie versnellen.

De BEA Solutions Frameworks vormen de basis van het BEA Enterprise Solutions programma. Deze Frameworks bestaan uit componenten van oplossingen, sales- en marketingtools, en diensten waarmee klanten innovatie kunnen versnellen in vijf sleutelgebieden: klantenservice, service voor werknemers, levering van diensten, handel en RFID (radio frequency identification). De Solutions Frameworks richten zich op de volgende verticale sectoren: telecom, financiële dienstverlening, industrie, retail, logistiek en overheid. Partners zijn onder andere Hyperion voor business intelligence/analytics, en EMC Corporation en Interwoven voor content management.

Klantenservice
Het Customer Service Solution Framework helpt bedrijven bij het verlenen van klantenservice via internet, call centers, integrated voice response (IVR) en mobiele technologieën, tegen lagere kosten. Zo kunnen bedrijven een op maat gemaakt self-service portal instellen waar klanten serviceverzoeken kunnen beheren, status kunnen controleren, facturen kunnen zien en betalen, of andere transacties in real-time kunnen uitvoeren. Door het BEA WebLogic Platform te combineren met producten en diensten van belangrijke partners, kunnen bedrijven end-to-end klantenserviceprocessen integreren, een compleet beeld van de klant opbouwen en een rijke, gepersonaliseerde gebruikerservaring bieden via meerdere kanalen.

Service voor werknemers
Het Employee Service Solutions Framework helpt de toegang tot informatie te verbeteren, zodat de productiviteit en tevredenheid van werknemers vergroot wordt terwijl de kosten van de service aan werknemers verlaagd worden. Het BEA WebLogic Platform, gecombineerd met software van partners, biedt procesmanagement, workflow en connectiviteit. Hiermee kunnen complexe, bedrijfsbrede processen geautomatiseerd worden, zoals de administratie rondom secundaire arbeidsvoorwaarden of evaluatieprocessen. Hierdoor worden de PZ- en financiële afdelingen aanzienlijk ontlast.

Levering van diensten
Het BEA WebLogic Service Delivery Framework richt zich op de telecomsector en biedt een gestandaardiseerd en schaalbaar raamwerk voor het snel ontwikkelen, integreren en inzetten van digitale- en datadiensten. Telco's kunnen met het Service Delivery Framework snel en goedkoop nieuwe omzet-genererende diensten introduceren, waarbij gebruik wordt gemaakt van bestaande investeringen in netwerkinfrastructuur en operationele supportsystemen. Tegelijkertijd is minder onderhoud nodig door de abstractielaag die bovenop het fysieke netwerk wordt gecreëerd. Hierdoor kan het legacy netwerk op nieuwe en innovatieve manieren ingezet worden.

Handel
Het Trade Processing Solution Framework levert de componenten die vereist zijn voor succesvol beheer van handel. Het omvat onder andere institutionele portals die input en monitoring van zogenaamde 'block trades' faciliteren, onderzoeksportals voor content-sensitieve filtering, exception handling voor snellere oplossing van onderbroken handel, en cross-product uitklaring en schikkingsdiensten. Dit Framework kan bedrijven helpen bij het effectief inspelen op margedruk, terwijl ze tegelijkertijd kunnen innoveren met nieuwe producten, volumes kunnen vergroten en klantenservice verbeteren. Mogelijkheden voor Business Activity Monitoring (BAM) completeren de oplossing, bieden inzicht en controle over de hele handelscyclus.

RFID
Het RFID Solution Framework kan bedrijven helpen sneller rendement te behalen op RFID-investeringen, door een nieuw type bedrijfsprocessen te automatiseren. Het framework combineert de realtime evenementintegratie en mogelijkheden voor automatisering van bedrijfsprocessen in het BEA WebLogic Platform met de capaciteiten van verschillende partners. Hierdoor biedt het een schaalbaar en flexibel platform om zowel aan huidige als toekomstige RFID-vereisten tegemoet te komen. Voorbeelden van de problemen die het RFID Solution Framework kan aanpakken, zijn: voorkomen dat zaken niet op voorraad zijn, gerichte product recalls en verminderde productvervalsing, controle van vervaldatum, temperatuur en vochtigheid voor ieder product in de supply chain. Hierdoor kan de omzet verhoogd, de publieke veiligheid verbeterd en kosten verlaagd worden.

Voor meer informatie over BEA Enterprise Solutions, zie http://www.bea.com/framework.jsp?CNT=index.htm&FP=/content/solutions
--------------------------------------------------------------------------
                                   END                                    
--------------------------------------------------------------------------

Over BEA
BEA Systems, Inc. (Nasdaq: BEAS) is marktleider in zakelijke infrastructuursoftware en helpt organisaties bij het vergroten van hun slagkracht met behulp van service-oriented architecture (SOA). SOA is een softwarebasis die IT meer op één lijn brengt met de organisatiedoelstellingen. Ruim 15.000 klanten over de hele wereld gebruiken BEA's software, waaronder het merendeel van de Fortune Global 500. BEA en de WebLogic- en Tuxedo-merken behoren tot de meest betrouwbare namen in de markt.
BEA heeft haar hoofdkantoor in San José, Californië en heeft 71 kantoren in 34 landen. In de Benelux is BEA gevestigd in Amstelveen, Nederland en Zaventem, België. Voor meer informatie kunt u de website bezoeken op www.bea.com.
# # #