Defotojournalist.nl krijgt meer en meer inhoud
(9 november 2004)
Op internet een eigen PR-site die snel en eenvoudig is te updaten. Een
instrument om met kwaliteit aan de digitale weg te timmeren. Een
website om snel en eenvoudig te zoeken naar een fotograaf of naar een
foto. Een PR-site die de deelnemers de kans geeft zelf te
onderhandelen over levering en prijs. Dus geen tussenkomst van
stockbureaus, die soms 50% of meer inhouden.
Het zijn ideeën, die aan de basis liggen van een website voor foto's
en fotojournalisten, die de NVF samen met That's-Id! Multimedia
ontwikkeld heeft.
Alle leden van de NVF kunnen hun portfolio en contactinformatie zelf
toegankelijk maken en op elk moment foto's en eigen informatie
veranderen. Opdrachtgevers kunnen direct met de fotograaf contact
opnemen over een opdracht of een gewenste foto en onderhandelen over
prijs en andere leveringsvoorwaarden.
De site www.defotojournalist.nl is 1 januari 2005 operationeel en om
dé foto- en fotojournalistenportal van Nederland een succesvolle start
te geven wil het bestuur van de NVF vanaf nu zoveel mogelijk
inschrijvingen realiseren. Inmiddels is er al een flink aantal leden
aangemeld en actief en krijgt defotojournalist.nl meer en meer inhoud.
Deelnemen met een eigen subsite kost Euro 150,-- per jaar (exclusief
BTW). De fotojournalist krijgt daarvoor een eigen "reclame site"
waardoor zijn of haar foto's een groter bereik hebben; er wordt immers
ook gezocht op foto. Naast de mogelijkheid voor eigen PR en reclame
biedt deelname aan defotojournalist.nl hosting, onderhoud en een
helpdesk. Ook het linken naar de eigen website is mogelijk.
Leden die niet kiezen voor het extra PR-middel van de subsite via
defotojournalist.nl, worden vermeld met de normale NAW-gegevens en
contactinformatie, die zij net als de subsite-houders zelf moeten
invullen en bijhouden.
Nederlandse Vereniging van journalisten