Nederlandse Vereniging van journalisten

Defotojournalist.nl krijgt meer en meer inhoud
(9 november 2004)

Op internet een eigen PR-site die snel en eenvoudig is te updaten. Een instrument om met kwaliteit aan de digitale weg te timmeren. Een website om snel en eenvoudig te zoeken naar een fotograaf of naar een foto. Een PR-site die de deelnemers de kans geeft zelf te onderhandelen over levering en prijs. Dus geen tussenkomst van stockbureaus, die soms 50% of meer inhouden.

Het zijn ideeën, die aan de basis liggen van een website voor foto's en fotojournalisten, die de NVF samen met That's-Id! Multimedia ontwikkeld heeft.
Alle leden van de NVF kunnen hun portfolio en contactinformatie zelf toegankelijk maken en op elk moment foto's en eigen informatie veranderen. Opdrachtgevers kunnen direct met de fotograaf contact opnemen over een opdracht of een gewenste foto en onderhandelen over prijs en andere leveringsvoorwaarden.
De site www.defotojournalist.nl is 1 januari 2005 operationeel en om dé foto- en fotojournalistenportal van Nederland een succesvolle start te geven wil het bestuur van de NVF vanaf nu zoveel mogelijk inschrijvingen realiseren. Inmiddels is er al een flink aantal leden aangemeld en actief en krijgt defotojournalist.nl meer en meer inhoud.

Deelnemen met een eigen subsite kost Euro 150,-- per jaar (exclusief BTW). De fotojournalist krijgt daarvoor een eigen "reclame site" waardoor zijn of haar foto's een groter bereik hebben; er wordt immers ook gezocht op foto. Naast de mogelijkheid voor eigen PR en reclame biedt deelname aan defotojournalist.nl hosting, onderhoud en een helpdesk. Ook het linken naar de eigen website is mogelijk. Leden die niet kiezen voor het extra PR-middel van de subsite via defotojournalist.nl, worden vermeld met de normale NAW-gegevens en contactinformatie, die zij net als de subsite-houders zelf moeten invullen en bijhouden.