Airspray

PERSBERICHT aantal pagina's: 2

Alkmaar, 11 november 2004

Airspray handhaaft volumeverwachting voor 2004

Tenminste 15% volumegroei verwacht voor 2005

De afzet gedurende het derde kwartaal liet, zoals verwacht, weer een dubbelcijferige groei zien in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Als gevolg van de aanhoudende zwakte van de Amerikaanse dollar liet de omzet in euro's een kleine daling zien ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Het management handhaaft haar verwachting van een dubbelcijferige groei in lokale munteenheden en volume voor heel 2004. Uitgaande van de huidige dollarkoers verwacht het management, dat de geconsolideerde omzet en winst in euro's voor heel 2004 lager zal zijn ten opzichte van vorig jaar.

Gedurende het derde kwartaal werd er van bestaande en nieuwe klanten een grote stroom aan nieuwe orders verkregen. Door de toegenomen zichtbaarheid van een aantal potentiële projecten, verwacht het management nu al een volumegroei van tenminste 15% voor 2005.

Gang van zaken derde kwartaal

Hoogtepunten van de marktintroducties in het derde kwartaal waren de eerste Waterresistant Mini Table Top Foamer (WRD4) winkelintroductie door Boom met een familie van Disney kinderhandzepen en een introductie door GSK Lactacyd, een leidend "feminine hygiene" product in vijf grote Europese landen. In hetzelfde segment heeft Avon een vloeibaar reinigingsproduct geïntroduceerd in Azië.

In het handzeepsegment valt de eerste introductie van een schuimende handzeep door Kumona Cosmetics met een Waterresistant Table Top Foamer (WRT4) in Japan te melden. Verder lanceerde Colgate Softsoap in de V.S. twee handzeepversies onder een feestdagenthema. Gedurende de laatste maanden neemt de categorie handzeep in zijn algemeenheid een vlucht, voor een deel veroorzaakt door recente en nog komende winkelintroducties.

Op operationeel vlak valt te melden, dat Airspray nog een set matrijzen en haar vijfde eindassemblagemachine naar de Verenigde Staten heeft verhuisd. De Amerikaanse fabriek verzorgt nu de helft van de wereldwijde eindassemblage van de schuimpompen. Airspray verwacht nog steeds dat de eerste orders voor Symplicity en de Dual Foamer voor het einde van het jaar zullen worden uitgeleverd.

Gedurende het derde kwartaal werd er een grote stroom aan nieuwe orders van bestaande en nieuwe klanten verkregen. Door de toegenomen zichtbaarheid van een aantal potentiële projecten, verwacht het management nu al een volumegroei van tenminste 15% voor 2005.

Profiel Airspray

Airspray is een vooraanstaande fabrikant van innovatieve dispensers met een hoge toegevoegde waarde, die haar producten levert aan producenten van consumentenproducten. Airspray levert aan vele afnemers waaronder multinationals zoals Procter & Gamble, Unilever, Wella, Colgate, L'Oréal, Henkel-Schwarzkopf en Johnson & Johnson. Er werken momenteel 120 mensen bij Airspray. Airspray is een 'technology-driven' onderneming. In haar 21-jarig bestaan heeft Airspray zich gespecialiseerd in R&D en het in massaproductie brengen en wereldwijd vermarkten van innovatieve dispensers. Airspray heeft op dit moment meerdere typen dispensers, die alle zonder drijfgassen werken. Airspray is genoteerd aan Euronext Amsterdam sinds 28 mei 1998. In de V.S. worden aandelen van de onderneming verhandeld op de "Over-the-Counter" markt ("AYAKY").

Foto's van de meest recente marktintroducties zijn te zien op www.airspray.biz bij "Market Introductions"

/ / / / /



Airspray