Airspray

PRESS RELEASE number of pages: 2

Alkmaar, November 11, 2004

Airspray maintains volume expectation for 2004

At least 15% volume growth expected in 2005

For the third quarter of 2004 and in line with earlier expectations, Airspray continued to deliver double-digit volume growth compared to the same period last year. Due to the continued weakness of the U.S. dollar exchange rate, turnover in Euro showed a small decrease in comparison to the same period last year.

Management maintains its expectation of double-digit local currency and volume growth for all of 2004. Assuming the current U.S. dollar / Euro exchange rate, management estimates the consolidated turnover and profit in Euro for 2004 to be lower compared to last year.

During the third quarter a substantial inflow of new orders from new and existing customers were obtained. Due to increased visibility of a number of potential projects, management already expects at least 15% volume growth for 2005.

Third Quarter Review

Highlights of the third quarter market introductions were the first Waterresistant Mini Table Top Foamer (WRD4) retail introduction by Boom with a family of Disney themed kids hand soaps as well as a market launch by GSK Lactacyd, a leading feminine hygiene product in five major European countries. In the same segment Avon introduced a feminine wash in Asia.

In the hand soap segment the first Waterresistant Table Top Foamer (WRT4) introduction in Japan took place with a foaming hand soap of Kumona Cosmetics. Colgate's Softsoap in the U.S. launched two holiday themed adult instant foaming hand soaps. The last few months, hand soap sales in general are taking off in part due to recent and upcoming retail launches.

Operationally, Airspray moved another set of molds and its fifth final assembly machine (FAM) to the U.S. The U.S. operation now does half of the global final assembly of foam pumps. Airspray still expects to ship its first Symplicity and Dual Foamer order before the end of the year.

During the third quarter a substantial inflow of new orders from new and existing customers were obtained. Due to increased visibility of a number of potential projects in existing and new segments, management already expects at least 15% volume growth for 2005.

Airspray profile
Airspray is an important producer of high value-added, innovative dispensers. Airspray is market leader in mechanical instant foam dispensers. Airspray sells its products to producers of consumer products who include multinationals like Procter & Gamble, Unilever, Wella, Colgate, L'Oréal, Henkel-Schwarzkopf and Johnson & Johnson. Currently Airspray employs 120 people. Airspray is a 'technology-driven' enterprise. During its 21 year existence, Airspray has developed expertise in R&D, in bringing innovative dispensing solutions to mass production and in their worldwide marketing. Airspray now has several dispenser types that all operate without gas propellants. Airspray has been listed on the Euronext Amsterdam since 28 May 1998. In the U.S., the company is traded over-the-counter ("AYAKY").

/ / / / /

Pictures of the most recent market introductions can be seen on www.airspray.biz see "Market Introductions"

For more information please contact:

Airspray N.V.

Mr. Robert F. Brands, CEO

Mr. Jan van der Schaaff, CFO

Telephone: + 31 72 541 46 66

www.airspray.biz


-----------------------


---- --
PERSBERICHT aantal pagina's: 2

Alkmaar, 11 november 2004

Airspray handhaaft volumeverwachting voor 2004

Tenminste 15% volumegroei verwacht voor 2005

De afzet gedurende het derde kwartaal liet, zoals verwacht, weer een dubbelcijferige groei zien in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Als gevolg van de aanhoudende zwakte van de Amerikaanse dollar liet de omzet in euro's een kleine daling zien ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Het management handhaaft haar verwachting van een dubbelcijferige groei in lokale munteenheden en volume voor heel 2004. Uitgaande van de huidige dollarkoers verwacht het management, dat de geconsolideerde omzet en winst in euro's voor heel 2004 lager zal zijn ten opzichte van vorig jaar.

Gedurende het derde kwartaal werd er van bestaande en nieuwe klanten een grote stroom aan nieuwe orders verkregen. Door de toegenomen zichtbaarheid van een aantal potentiële projecten, verwacht het management nu al een volumegroei van tenminste 15% voor 2005.

Gang van zaken derde kwartaal

Hoogtepunten van de marktintroducties in het derde kwartaal waren de eerste Waterresistant Mini Table Top Foamer (WRD4) winkelintroductie door Boom met een familie van Disney kinderhandzepen en een introductie door GSK Lactacyd, een leidend "feminine hygiene" product in vijf grote Europese landen. In hetzelfde segment heeft Avon een vloeibaar reinigingsproduct geïntroduceerd in Azië.

In het handzeepsegment valt de eerste introductie van een schuimende handzeep door Kumona Cosmetics met een Waterresistant Table Top Foamer (WRT4) in Japan te melden. Verder lanceerde Colgate Softsoap in de V.S. twee handzeepversies onder een feestdagenthema. Gedurende de laatste maanden neemt de categorie handzeep in zijn algemeenheid een vlucht, voor een deel veroorzaakt door recente en nog komende winkelintroducties.

Op operationeel vlak valt te melden, dat Airspray nog een set matrijzen en haar vijfde eindassemblagemachine naar de Verenigde Staten heeft verhuisd. De Amerikaanse fabriek verzorgt nu de helft van de wereldwijde eindassemblage van de schuimpompen. Airspray verwacht nog steeds dat de eerste orders voor Symplicity en de Dual Foamer voor het einde van het jaar zullen worden uitgeleverd.

Gedurende het derde kwartaal werd er een grote stroom aan nieuwe orders van bestaande en nieuwe klanten verkregen. Door de toegenomen zichtbaarheid van een aantal potentiële projecten, verwacht het management nu al een volumegroei van tenminste 15% voor 2005.

Profiel Airspray

Airspray is een vooraanstaande fabrikant van innovatieve dispensers met een hoge toegevoegde waarde, die haar producten levert aan producenten van consumentenproducten. Airspray levert aan vele afnemers waaronder multinationals zoals Procter & Gamble, Unilever, Wella, Colgate, L'Oréal, Henkel-Schwarzkopf en Johnson & Johnson. Er werken momenteel 120 mensen bij Airspray. Airspray is een 'technology-driven' onderneming. In haar 21-jarig bestaan heeft Airspray zich gespecialiseerd in R&D en het in massaproductie brengen en wereldwijd vermarkten van innovatieve dispensers. Airspray heeft op dit moment meerdere typen dispensers, die alle zonder drijfgassen werken. Airspray is genoteerd aan Euronext Amsterdam sinds 28 mei 1998. In de V.S. worden aandelen van de onderneming verhandeld op de "Over-the-Counter" markt ("AYAKY").

Foto's van de meest recente marktintroducties zijn te zien op www.airspray.biz bij "Market Introductions"

/ / / / /