GEERLING PROMOTIONS

Geerling Promotions van start met Kids Divisie (rectificatie)

Kids-Promoteams nieuwste wapen in strijd om gunst december-consument

Geerling Promotions van start met Kids Divisie

Het landelijk opererende promotiebureau Geerling Promotions is van start gegaan met een nieuwe divisie die zich specifiek op promotionele acties voor kinderen zal richten. Met dit nieuwe bedrijfsonderdeel komt Geerling tegemoet aan de sterk toegenomen vraag van met name levensmiddelen- en speelgoedfabrikanten naar nieuwe wegen om de jongste consument te kunnen bereiken.

De vraag naar gespecialiseerde promoteams, die zich aanvankelijk met name tijdens de zomervakantie en rond de feestdagen concentreerde, spreidt zich steeds meer uit naar evenementen gedurende het hele jaar. 'Op basis van de opgebouwde expertise op dit vlak in de afgelopen jaren, hebben we besloten om deze specifieke activiteiten in een gespecialiseerde tak onder te brengen met de naam Geerling Kids Promotions' aldus algemeen directeur Sabine van Bourgonje-Geerling. Hoewel de activiteiten inmiddels het hele jaar worden uitgevoerd, wordt Geerling Promotions dit jaar met een explosieve groei van opdrachten rondom de feestdagen geconfronteerd. Van Bourgonje-Geerling: 'We zien dat onze klanten de tegenvallende resultaten in 2004 in de laatste maand nog goed willen maken, en lijken daarbij alles op alles te willen zetten door op het laatste moment in te springen op het herwonnen consumenten-vertrouwen'.

Het commerciële gevecht om de groeiende kindermarkt maakt dat de speelgoed- en levensmiddelenfabrikanten steeds inventiever en directer moeten worden in de wijze waarop zij hun jonge doelgroep benaderen. In de afgelopen jaren is er een tendens ontstaan waarbij de jonge klant steeds meer direct wordt benaderd in warenhuizen, winkelcentra, supermarkten en in toenemende mate ook scholen. Naast actieve en frequente productreclame lijkt voor de meeste consumenten de directe kennismaking met de producten de belangrijkste drijfveer om te kopen.

Belangrijke voorwaarde bij de demonstratie van producten echter wel, dat sprake is van deskundige voorlichting door perfect opgeleide promotiemedewerkers. Deze medewerkers moeten ouders uitvoerig kunnen informeren en adviseren, maar dienen vooral te weten hoe zij kinderen op de juiste wijze moeten benaderen en enthousiasmeren voor het product. Om deze reden zet Geerling Kids Promotions jonge en enthousiaste medewerkers in die hetzij een opleiding aan de PABO, kinderpedagogie of aanverwante opleidingen volgen, hetzij reeds binnen de kinderopvang werkzaam zijn.

OVER GEERLING KIDS PROMOTIONS

Geerling Kids Promotions is een gespecialiseerde divisie van Geerling Promotions, dat met ruim 1300 medewerkers, één van de vooraanstaande promotioebureaus in de Benelux is. De activiteiten van het Leiderdorpse bedrijf strekken zich uit tot Nederland en België. Naast de Kids divisie en de algemene promotionele activiteiten van het bedrijf, heeft Geerling Promotions een gespecialiseerde divisie die zich richt op cosmetica en huidverzorging


--------------