Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Rabobank gebruikt Siebel CRM OnDemand voor MiniTix-betaalsysteem

Bank kiest hosted CRM-oplossing voor ondersteuning van nieuwe systeem voor online-betalingen

SAN MATEO, Calif. - 17 november 2004 - De Rabobank heeft besloten gebruik te maken van Siebel CRM OnDemand voor het innovatieve MiniTix-project, een elektronisch betaalsysteem. De gehoste CRM-oplossing van Siebel Systems vormt een uitbreiding op de zogeheten 'on premise'-implementatie van de CRM-oplossing van Siebel Systems waar de Rabobank eerder voor heeft gekozen. Siebel CRM OnDemand biedt de bank een eenduidige kijk ('view') op de winkels die betalingen via het MiniTix-systeem accepteren. Hierdoor verkrijgt de bank een goed inzicht in de wensen en behoeften van de deelnemende bedrijven en kan men hierop beter inspelen.

"Siebel CRM OnDemand vormt de ruggengraat van de administratieve verwerking van MiniTix", zegt Michiel Helmer, product manager bij de Rabobank. "MiniTix is een nieuwe dienst van de Rabobank. Wij hebben een snelle en makkelijk te gebruiken hulpmiddel nodig voor het beheren van de relaties met de duizenden bedrijven die we met deze dienst op het oog hebben. Siebel CRM OnDemand maakt het ons mogelijk om op een kosteneffectieve manier overzichten van prospects te maken, de verkoopvoorraad te beheren en 'leads' snel in daadwerkelijke opdrachten om te zetten. De gehoste CRM-aanpak van Siebel Systems biedt ons een zeer betrouwbare oplossing zonder dat wij vooraf veel geld hoeven te investeren in hardware of software."

MiniTix is een innovatieve oplossing die het voor gebruikers mogelijk maakt kleine betalingen via internet te realiseren. Iedere klant die beschikt over een MiniTix-account kan op een veilige manier betalen voor bijvoorbeeld van internet opgehaalde muziek, games en andere producten tot een waarde van honderd euro. Dit is mogelijk bij iedere online-winkel die het MiniTix-logo voert. Het feitelijke betalen verloopt via een snelle en eenvoudige procedure die veel minder tijd kost dan traditionele online-betalingen met behulp van een credit card. Sinds de lancering vijf maanden terug hebben inmiddels talloze mensen een account genomen en hebben online-winkels zich bij het systeem aangesloten.

Siebel CRM OnDemand wordt door de Rabobank gebruikt om een eenduidige kijk te verkrijgen op het groeiende aantal online-winkels dat MiniTix-betalingen accepteert. De gehoste CRM-oplossing biedt een complete beheeromgeving voor verkoopkansen, inclusief het profiel van de betrokken winkel, een geautomatiseerde methode voor het volgen van orders, het delen van gegevens binnen verkoopteams, een afsprakensysteem en het beheer van contracten. Activiteiten kunnen op een efficiënte manier beheerd worden. Dit is mogelijk doordat Siebel CRM OnDemand het MiniTix-team helpt bij het snel en gemakkelijk maken van 'to do'-lijstjes, het plannen van activiteiten, het maken van afspraken en het vaststellen van prioriteiten.

De Rabobank gebruikt de zogeheten 'on premise'-implementatie van Siebel Systems voor het integreren van informatie die door klanten via tal van communicatiekanalen wordt gegenereerd. Siebel Finance maakt het de bank mogelijk om klantenprofielen aan te maken en te beheren, verkoopvoorraden te beheren, activiteiten te volgen en opvolgende contacten en activiteiten te beheren. De oplossing maakt het de bank bovendien mogelijk om kansen voor cross-selling en up-selling van producten als spaarrekeningen, hypotheken, verzekeringen en dergelijke te identificeren. De eenduidige kijk op klanten betekent ook dat iedere vraag van individuele klanten snel en accuraat kan worden beantwoord, waardoor de tevredenheid en de loyaliteit van klanten verder kan toenemen.

De beslissing van de Rabobank past in een lange reeks van bedrijven die voor deze hosted oplossing van Siebel Systems hebben gekozen. Sinds de lancering in april van dit jaar heeft een groot aantal klanten in Engeland, Italië, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Nederland, Scandinavië, Rusland en Tsjechië opdrachten voor deze manier van werken bij Siebel Systems geplaatst. Siebel CRM OnDemand is de eerste en enige gehoste CRM-oplossing die is ontwikkeld om samen te kunnen werken met de on premise-oplossing van Siebel Systems. Siebel CRM OnDemand en de Siebel 7-applicaties zijn gebaseerd op hetzelfde onderliggende datamodel.

Over Siebel CRM OnDemand
Siebel CRM OnDemand is een hosted CRM-oplossing die wordt aangeboden over het internet en is met behulp van iedere webbrowser beschikbaar tegen een vast bedrag per gebruiker per maand. Klanten kunnen Siebel CRM OnDemand snel en gemakkelijk in gebruik nemen, zonder dat zij vooraf grote investeringen in ICT behoeven te doen. Siebel CRM OnDemand biedt complete functionaliteit op het gebied van verkoop, marketing en serviceverlening, kent standaard ingebouwde analytische voorzieningen, beschikt over virtuele call center-technologie, is ontwikkeld met gebruik van 'best practices' en is gebaseerd op kwalitatief uitstekende hosting services en ondersteuning. Meer informatie is te vinden op www.crmondemand.com.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4.000 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op www.siebelsystems.nl.

© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000

Karin Schop
Account Executive
Text 100 Public Relations
Tel: +31 20 5304347
E-mail: karins@text100.nl