Ingezonden persbericht


Vocalcom en Trinicom werken samen aan integratieproject

Combinatie van producten resulteert in meest complete oplossing voor klantinteractie

Zellik (België) / Wilp, 17 november 2004 - Vocalcom is met Trinicom een overeenkomst aangegaan tot een vergaande integratie tussen de producten van beide partijen. Vocalcom is een leidinggevende ontwikkelaar en integrator van contactcenteroplossingen. Om het alles-in-één platform Hermès nog beter te doen beantwoorden aan de verwachtingen van de markt, wordt het product verder uitgebreid met geavanceerde functies voor e-mailbeheer en web selfservice van Trinicom. Trinicom is in Nederland marktleider op het gebied van eService software. De combinatie van het geavanceerde contactcenterplatform van Vocalcom en het eService Center van Trinicom resulteert in de meest complete oplossing voor klantinteractie op de markt.

Vocalcom ontwerpt voortdurend nieuwe modules en integraties met technologieën van andere partijen. Vocalcom speelt hiermee in op de eis van bedrijven om voort te bouwen op bestaande infrastructuur en maximaal rendement te halen uit gedane investeringen. Klanten verwachten bovendien dat ze met een bedrijf kunnen communiceren via het door hun gewenste kanaal en steeds met dezelfde hoge kwaliteitsvereisten. Dankzij de openheid van het Hermès-platform biedt de integratie met de modules van Trinicom tal van extra voordelen. Zo kunnen klanten profiteren van snellere respons en een uitgebreide kennisdatabank om on line te zoeken. Het bedrijf zelf krijgt te maken met lagere kosten en een snelle en uniforme afhandeling van klantcontacten.

John Holst, CEO Vocalcom: "Vocalcom is enthousiast over de overeenkomst met Trinicom, omdat die perfect inspeelt op de huidige groei en trends in de contactcentermarkt. De interactie tussen klant en bedrijf via een ruime waaier van communicatiekanalen speelt een voorname rol in het tot stand brengen van langdurige en winstgevende klantrelaties. Het samenbrengen van onze baanbrekende technologieën leidt tot een totaaloplossing waarbij multimedia en integratie met internettoepassingen de hoofdrol spelen."

Wilco Rietberg, Directeur van Trinicom: "Het aantal klantcontacten via e-mail en het internet neemt maandelijks toe. Toch tonen onderzoeken aan dat slechts een klein percentage van de bedrijven hun e-mail op een snelle en efficiënte manier afhandelt. Trinicom ontwikkelde daarom oplossingen voor e-mailbeheer en web selfservice die een snelle ROI en hoge kwaliteit verzekeren. Het contactcenterplatform van Vocalcom past binnen diezelfde filosofie en complementeert het aanbod via integratie met andere kanalen als telefoon, fax en SMS."

Over Vocalcom
Vocalcom ontwerpt en integreert technologie voor contactcenters en klanteninteractie. De firma werd opgericht in 1995 met hoofdkantoor in Parijs en beschikt vandaag over eigen vestigingen en distributeurs wereldwijd. Het unieke 'all-in-one' platform Hermès biedt efficiënte, betaalbare en winstgevende communicatie en werd reeds vijf keer op rij verkozen tot product van het jaar door verschillende vaktijdschriften en -organisaties. Wereldwijd werken meer dan 50.000 mensen met oplossingen van Vocalcom. In 2003 alleen werden meer dan 200 miljoen contacten (telefoon, e-mail, fax, SMS, ...) afgehandeld met technologie van Vocalcom. Zowel in de Belgische als in de Nederlandse vestiging nabij Amsterdam beschikt Vocalcom over een complete 'on-demand' infrastructuur voor prototyping, overflow en business continuity.

Contact: Peggy Van der Auwera

+32 (0)2 467 82 93, p.vanderauwera@vocalcom.be www.vocalcom.com

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse organisatie, gevestigd in Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management en agent support. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: het Trinicom eService Center(TM). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom haar klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contact center, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde eService software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder Casema, Thales, Stichting Korrelatie, FBTO en internetprovider Tiscali.

Contact: Huib van Weele

+31 (0)571 268 260; h.vanweele@trinicom.nl
www.trinicom.nl