Ingezonden persbericht


Thomson introduceert DLP projectietelevisie

Nieuwe technologie voor beeldkwaliteit met een hogere resolutie, grotere helderheid en beter contrast

Amsterdam, 19 november 2004 - Thomson, wereldwijd één van de toonaangevende producenten van consumentenelektronica producten, zoals televisie-, video-, en audio-apparatuur, brengt een ultradunne DLP projectietelevisie met een formaat van 61 inch, de 61DSZ644, uit op de Nederlandse markt.

De 61DSZ644, onderdeel van de Thomson SCENIUM-range, is voorzien van een slank vormgegeven behuizing van minder dan 17,5 centimeter diep. Bovendien is het scherm zo licht van gewicht dat het gemakkelijk aan de wand bevestigd kan worden. Het model is voorzien van het InFocus-lichtsysteem, dat door middel van een engine, lens en scherm een superdun profiel mogelijk maakt. Dit Scenium Profile-model is qua gewicht vergelijkbaar met een plasmascherm (minder dan 60 kg). Het toestel bevat een muziekvermogen van 80 watt, Virtual Dolby en SRS TruSurround XT.

De televisie bevat bovendien de nieuwste weergavetechnologie Digital Light Processing, beter bekend als DLP. Bij DLP wordt helder licht geprojecteerd door een wiel dat de kleuren rood, groen en blauw bevat. Het licht dat door deze kleuren valt, wordt geprojecteerd op minuscule draaiende spiegeltjes en vervolgens weerkaatst op een scherm. DLP heeft verschillende voordelen: de helderheid, het contrast en de geometrie zijn beter en de kleuren zijn helderder. Andere pluspunten zijn het lagere gewicht, de langere levensduur en de compactere afmetingen.

Prijzen en verkrijgbaarheid
De 61DSZ644 is per direct verkrijgbaar via een gericht distributiekanaal; onder andere bij Correct, Megamax, BCC, MediaMarkt, E.P., Polectro en Expert. De 61DSZ644 heeft een adviesprijs van EUR 7999,- inclusief BTW.

THOMSON
THOMSON (Euronext Parijs: 18453) (NYSE: TMS) is een gerenommeerd aanbieder van technologie en diensten voor entertainment- en mediabedrijven. THOMSON maakt maximaal gebruik van zijn vooraanstaande positie op het gebied van entertainment, media en technologie, en is daardoor in staat om totaaloplossingen aan te bieden aan content-creators, televisiemaatschappijen, en fabrikanten en retailers. Het bedrijf doet dit onder de merknamen Technicolor, Grass Valley, THOMSON en RCA. Voor meer informatie: www.thomson.net . De Consumer Solutions Businesses van THOMSON omvatten een breed aanbod THOMSON-merkproducten en -diensten op het gebied van consumentenelektronica. THOMSON verkoopt digitale televisies, audio en video voor thuis en onderweg, telefoons voor thuis, en een enorme verscheidenheid aan accessoires voor consumenten. De meest geavanceerde producten van THOMSON worden verkocht onder de merknaam THOMSON SCENIUM, met nadruk op superieure technologie en een elegant design.

Voor meer informatie, testproducten en hoge resolutie beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV
Karin Schop
Tel: 020 5304347
E-mail: Karins@text100.nl

Informatienummer voor eindgebruikers:
Thomson Nederland
Tel: 0800 8466466 (dealer informatie)
0800 - 8466766 (consumenten informatie)