AXA Verzekeringen

Assurantiekantoor klaar voor Wfd met
AXA en The Brown Paper Company 17 november 2004

AXA biedt het intermediair binnen zijn commerciële ondersteuningsprogramma Business BOOMerang een nieuw onderdeel aan. AXA Business BOOMerang is een samenwerking aangegaan met The Brown Paper Company met als doel kantoren te helpen inzake de Wfd. Aan de hand van een doordacht stappenplan wordt per kantoor een individueel actieplan opgesteld waarin precies wordt aangegeven wat de ondernemer in gang moet zetten om aan de eisen van de Wfd te voldoen. Daarnaast worden binnen het programma ook alle mogelijkheden voor de ondernemer weergegeven om de kwaliteit en efficiency van zijn onderneming op korte termijn te verhogen.

Kwaliteit als basis

Voor AXA is verhoging van de kwaliteit van dienstverlening binnen de gehele keten een continue proces. Dat de Wfd een expliciete aanleiding vormt om daar nog eens met nadruk aandacht aan te besteden en direct actie te ondernemen is alleen maar een extra stok achter de deur. Rob van Rietschoten, manager Business BOOMerang: "Wij hebben gezocht naar een partner waarvan wij een concrete aanpak kunnen verwachten. Een partij die een locatie uit zoekt en daar een workshop 'hoe moet u omgaan met de Wfd' geeft, was voor ons geen optie. Ik wilde, ook op nadrukkelijk verzoek van het met ons samenwerkende intermediair, iets te bieden hebben waar kantoren ook echt wat aan hebben. Namelijk ondersteuning op maat".
Business BOOMerang bevat, naast deze nieuwe Wfd-ondersteuning, nog een aantal ondernemersdiensten:

* Klantsegmentatie

* Portefeuilleanalyse

* Commerciële acties (Werving nieuwe klanten d.m.v. het leveren van prospectadressen, Direct Mail, Handling & Verzending/Beltraining & Follow Up, Nieuwsbrievenservice

* Trainingen en Opleidingen

The Brown Paper Company op kantoor

Na analyse van een online inventarisatie komt The Brown Paper Company bij het kantoor voor een management interview. Zij vragen waar nodig aanvullende toelichting en beantwoorden de specifieke vragen over de Wfd of over de bedrijfsvoering in het algemeen. Vervolgens houden zij interviews met enkele medewerkers en bekijken en analyseren een aantal klantdossiers. Dit totaalinzicht vormt de basis voor de rapportage waarin precies beschreven staat op welke gebieden het kantoor aan de eisen van de Wfd voldoet en op welke punten (nog) niet. Voor dat laatste wordt een gedetailleerd actieplan opgesteld waarna in overleg met de ondernemer/tussenpersoon wordt bepaald wie dat actieplan gaat uitvoeren en wanneer dit gereed moet zijn. Hierna komt The Brown Paper Company terug om vast te stellen of de acties adequaat zijn uitgevoerd en wordt een complete Wfd-map overhandigd inclusief de uitspraak of het kantoor aan de eisen van de Wfd voldoet. Met deze map toont de ondernemer/intermediair bij een bezoek van de AFM aan wat hij allemaal gedaan heeft gedaan om Wfd-compliant te zijn.

Met deze aanpak kan het intermediair zich vooral blijven richten op zijn klanten. Gelijkertijd werkt hij aan de kwaliteit en efficiency van zijn kantoor en voldoet hij aan de eisen van de Wfd.