Ingezonden persbericht


Persbericht

22 november 2004

Farmaceut Quintiles selecteert Salesforce.com voor 2.000 abonnees wereldwijd

Salesforce.com (NYSE: CRM), de technologie- en marktleider op het gebied van on demand customer relationship management (CRM), kondigt aan dat Quintiles Transnational Corp. Salesforce.com heeft geselecteerd als zijn wereldwijde CRM-standaard. Quintiles is een toonaangevende leverancier van oplossingen voor productontwikkeling en marktintroductie voor farmaceutische en biotechnische bedrijven. Quintiles is al gestart met de wereldwijde implementatie van Salesforce.com. Naar verwachting zullen 2.000 gebruikers gebruik gaan maken van de oplossing. De overeenkomst is getekend tijdens salesforce.com s derde fiscale kwartaal.

Quintiles heeft salesforce.com geselecteerd na een grondige evaluatie van verschillende CRM-leveranciers, waaronder drie grote enterprise softwareleveranciers. Het was belangrijk om het evaluatieproces grondig uit te voeren, omdat we een zeer groot aantal Quintiles-gebruikers migreren naar een nieuw systeem, zegt Georgina Morris, head of global business development information systems bij Quintiles. Tijdens het evaluatieproces hebben we met name gekeken naar de functionaliteit, aanpassingsmogelijkheden, kosten, technische architectuur en visie. Onze voorkeur ging uit naar salesforce.com s on demand oplossing vanwege de lage kosten, het on demand model en de gebruiksvriendelijkheid.

Salesforce.com zal wereldwijd gebruikt worden door de sales- en marketingteams van Quintiles om herhalingsaankopen te stimuleren en interactie met klanten te volgen. Quintiles helpt honderden farmaceutische en biotechnische bedrijven bij het ontwikkelen en op de markt brengen van hun producten.

De farmaceutische en biotechnische sectoren zijn zeer competitief, zegt Morris. We willen graag een meer persoonlijke service bieden aan onze klanten en langdurige relaties opbouwen met onze partners. Salesforce.com zal ons helpen onze wereldwijde activiteiten te integreren door op elk gewenst tijdstip, op kantoor of daarbuiten, volledig inzicht te bieden in de interactie met onze klanten en partners.

Innovex, onderdeel van Quintiles en leverancier van sales- en marketingdiensten aan farmaceutische en biotechnische bedrijven, gebruikt Salesforce.com al succesvol vanaf augustus. Quintiles wereldwijde implementatie van Salesforce.com zal uitgevoerd worden in meerdere fasen. De omzet zal pas geboekt worden zodra de dienst daadwerkelijk geleverd is.

Quintiles is een van de 12.500 bedrijven die zijn opgenomen in salesforce.com s klantenbestand vanaf 31 oktober, 2004.

(331 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on demand customer relationship management (CRM). Het bedrijf levert, door middel van zijn succesvolle Salesforce.com productserie, waaronder Salesforce.com en Supportforce.com, een veelomvattende suite van customer relationship management (CRM)-diensten. Hiermee kunnen bedrijven van elke omvang, industrie en uit elk werelddeel tegemoet komen aan de complexe uitdaging van het on demand delen en beheren van klantinformatie.

Salesforce.com en Supportforce.com zijn gebouwd op het sforce client/service integratieplatform en omvatten de Customforce.com toolkit, waarmee volledig on demand aanpassingen gemaakt kunnen worden. Met sforce en Customforce.com kunnen klanten en onafhankelijke softwareleveranciers salesforce.com s producten afstemmen op hun eigen behoeften. Daarnaast kunnen ze Salesforce.com s producten integreren en hun eigen on demand bedrijfsapplicaties bouwen.

Vanaf 31 oktober 2004 beheert Salesforce.com de klantinformatie van circa 12.500 klanten en circa 195.000 betalende abonnees waaronder klanten als Advanced Micro Devices (AMD), Amerca Online (AOL), Automatic Data Processing (ADP), Avis/Budget Rent A Car (Cendant Rental Car Group), Dow Jones Newswires, Nokia, Polycom en SunTrust Banks.

Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het ticker symbool CRM .

Voor meer informatie bezoek http://www.salesforce.com

Salesforce.com, Supportforce.com, Customerforce.com and sforce are trademarks of salesforce.com, inc., San Francisco, California. Other names used may be trademarks of their respective owners.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven of Joost Galema bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: kimv@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com joostg@lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 870 351 5472
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS Global Public Relations

Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com