AutoRai

23-11-2004

Toyota opent centra voor onderzoek & opleidingen in China

Toyota Motor Corporation (TMC) heeft 16 november bekendgemaakt in november te zijn gestart met twee nieuwe vestigingen in het Chinese Shanghai en Guangzhou, waar technisch onderzoek wordt verricht en personeel wordt opgeleid op het gebied van After Sales.

Beide vestigingen zijn eerder dit jaar opgericht om de structuur van Toyotas After Sales activiteiten op de razendsnel groeiende Chinese markt te versterken. Toyota Motor Technical Research & Service (Shanghai) en Toyota Motor Technical Research & Service (Guangzhou) zijn direct al Toyotas grootste opleidingscentra ter wereld, die jaarlijks plaats bieden aan 2.500 cursisten voor zon 300 opleidingen. Met de nieuwe centra is een investering gemoeid van circa 14,7 miljoen euro.

In de afgelopen jaren is door de strengere veiligheids- en emissienormen de autotechniek sterk ontwikkeld op het gebied van geavanceerde elektronische systemen. Om dergelijke technologieën op een bepaalde markt te kunnen toepassen en handhaven, is het noodzaak dat de technologie van de After Sales organisatie hierop naadloos aansluit.

De twee nieuwe vestigingen zullen zich met verschillende activiteiten gaan bezighouden. Hierbij moet men denken aan onderzoek naar technologieën voor storingzoekmethoden, de ontwikkeling en overdracht van onderhoudsmethoden voor nieuwe technologieën en onderzoek naar emissieregelsystemen. Ook het verzamelen van marktgegevens behoort tot deze activiteiten.

Beide vestigingen geven bovendien trainingen op het gebied van reguliere onderhoudsmethoden, herstel van carrosserie- en lakwerkschade en adviezen op het gebied van After Sales en management. De vestigingen fungeren eveneens als opleidingscentrum met een breed scala aan opleidingen om het personeel van alle afdelingen - van verkoop tot After Sales - te trainen op het gebied van verkoopmanagement en onderdelenservice.

TMC opende het eerste erkende Toyota servicepunt in China in 1980. TMC heeft sindsdien de structuur van het After Sales netwerk gestaag uitgebreid en versterkt. Zo werden reeds in 1985 opleidingscentra geopend in Beijing en Guangzhou. TMC heeft deze twee vestigingen opgezet om bij te dragen aan de snelle ontwikkeling van de Chinese markt door een planmatige en gestructureerde training van technici. Hiermee worden zij op de hoogte gehouden van de snelle ontwikkeling van de autotechniek en ontwikkelen ze op de lokale omstandigheden gerichte onderhoudsmethoden.