Time : 11:17:53 AM
Date : Thursday, November 18, 2004
Sender Name: Nationale Stichting van Kindercardiologie

www.hartenhuis.be organiseert een grote verkoop per opbod

De Nationale Stichting voor onderzoek op gebied van Kindercardiologie organiseert

www.hartenhuis.be

EEN GROTE VERKOOP PER OPBOD

Gehandtekende trofeeën van sport- en showbusiness persoonlijkheden.

Op Zondag 28 november 2004 om 14.00 uur.

UCL
Auditorium " Central P. Lacroix"
E.Mounierlaan 51
1200 Brussel.

De Stichting heeft als enige doelstelling het steunen van het onderzoek op gebied van kindercardiologie.
Eén kind op honderd wordt geboren met een hartafwijking. De manier waarop die wordt behandeld, heeft een rechtstreekse invloed op het leven van het kind en op de kwaliteit van zijn sociale en professionele ontwikkeling : daarom is het onderzoek absoluut van cruciaal belang.

Een opmerkelijk initiatief is het oprichten in 2002 van: : het Hartenhuis. Alle universitaire centra behandelen tegenwoordig op uniforme wijze de parameters van de patiëntjes en voeren deze op in een centraal data-bestand. Ook zal de behandeling van 75.000 dossiers van hartpatiëntjes over de laatste veertig jaar toelaten statistieken op te stellen (medische resultaten, sociale en economische situatie, levenskwaliteit). De resultaten zullen in eerste instantie dienen om de Begische en buitenlandse geneeskundigen te helpen, maar ook om de ouders te sterken voor wat betreft de toekomst van hun kinderen die werden geboren met een hartafwijking.
Om dit project te verwezelijken heeft de Stichting een budget nodig van 1.100.000 ¤.

Utopia Group met 4 Utopolis bioscopen in Vlaanderen heeft er zich toe verbonden om tijdens de lancering van hun Corporate Benleux Identity op 13 maart jl. ¤ 1,00 per verkocht ticket te schenken aan het Hartenhuis.
Utopolis zal die namiddag een cheque overhandigen van ¤ 5.395,00 (www.utopolis.be)

De lijst met de te veilen artikels vindt u terug bij het persbericht op www.pressreleases.be