Ingezonden persbericht


CCV levert maatwerk voor JCB

CCV maakt online autorisatie van Nederlandse en Belgische creditcardtransacties mogelijk voor JCB

Amsterdam, 29 november 2004 - CCV Holland B.V., marktleider op het gebied van elektronische betaalsystemen, heeft voor JCB een rechtstreekse verbinding met JCB Tokio ontwikkeld (de zogenaamde J-link), via het wereldwijde autorisatienetwerk van deze bank. De oplossing voor JCB is maatwerk. CCV staat namens JCB in voor de volledige data-acquisitie, van het moment waarop de JCB-kaarthouder een transactie met de creditcard verricht tot en met de verwerking van betalingen, het opstellen van overzichten en de afhandeling van chargebacks.

"Voor JCB is het van het allergrootste belang dat haar klanten een goede service krijgen en daarom moeten de gegevens van haar kaarthouders (51 miljoen in 18 landen) in real time kunnen worden geautoriseerd. Daarin lag voor ons de uitdaging", aldus Ton van der Bruggen, Managing Director van CCV Holland B.V.

De nieuwe rechtstreekse verbinding met het banknetwerk in Japan maakt deze real time autorisatie van de creditcardtransacties mogelijk. Concreet betekent dit dat kaarthouders in Nederland betalingen kunnen verrichten tot hun persoonlijke kaartlimiet is bereikt en dus geen rekening hoeven te houden met hun daglimiet. Bovendien zijn door de directe autorisatie meteen alle gegevens over verloren of gestolen kaarten en andere belangrijke gegevens beschikbaar, wat de kans op fraude met betaalkaarten verkleint.

Wanneer een kaarthouder betaalt in een Nederlandse winkel, is de betaalterminal verbonden met Interpay, een door de Nederlandse banken opgerichte organisatie voor het betalingsverkeer, of rechtstreeks met het CCV-systeem. Na verificatie van de creditcardtransactie heeft CCV een online verbinding met JCB in Tokio en wordt de transactie meteen geautoriseerd.

De nieuwe verbinding wordt niet alleen in Nederland geïmplementeerd, maar CCV doet dit voor JCB ook in België.

Over CCV Holland B.V.
CCV is een internationaal opererende organisatie met partners door heel Europa. Het bedrijf is specialist op het gebied van betaalautomaten, verwerking en autorisatie van financiële en loyalty transacties en het ontwikkelen en beheren van loyalty en klantenkaartsystemen. Op basis van geavanceerde technologie biedt CCV zowel standaardproducten als klantspecifieke oplossingen. De benodigde hard- en software wordt in eigen beheer ontwikkeld. Fout-tolerante systemen, een eigen Call Center en een landelijk opererende 24-uurs serviceorganisatie waarborgen een hoog serviceniveau. CCV is gevestigd in Arnhem en opgericht in 1967.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 B.V.
Liesbeth Kramer
Tel: 020-530 43 49
E-mail: liesbeth.kramer@text100.nl