Nederlandse Hartstichting

prikactie Hartstichting overweldigend succes
Den Haag, 1 december 2004 - Op vrijdag 3 december bepaalt de Nederlandse Hartstichting bij C1000 in Woerden het cholesterolgehalte van de 100.000ste consument. Rond 11.30 uur zal op feestelijke wijze deze 100.000ste consument, die meedoet aan deze unieke actie worden onthaald. Dit is het resultaat van het overweldigende succes van de Nationale Cholesteroltest, die de Hartstichting de afgelopen tijd heeft georganiseerd om heel Nederland bewust te maken van het persoonlijke risicoprofiel voor hart- en vaatziekten en cholesterol als risicofactor in het bijzonder.

In eerste instantie zou de Nationale Cholesteroltest plaatsvinden in 300 supermarkten. De actie leidde tot zodanig grote belangstelling en lange rijen in de supermarkt, dat de Cholesteroltest is uitgebreid tot meer dan 500 supermarkten. Uit de eerste peiling blijkt dat de Cholesteroltest gewaardeerd wordt met 8,9. Ook zien mensen de locatie van de supermarkt als een gemakkelijke, laagdrempelige manier om een indicatie te krijgen van het risicoprofiel en het cholesterolgehalte. Gezien dit succes, de grote vraag en het feit dat er naar schatting nog 4 miljoen mensen een te hoog cholesterolgehalte heeft, gaat de Hartstichting de mogelijkheden onderzoeken voor een vervolgactie. Indien u aanwezig wilt zijn bij deze 100.000ste prik, stellen we het op prijs als u vooraf contact opneemt met Karen van der Vorst van de Hartstichting: 070 315 56 37 / k.vandervorst@hartstichting.nl