Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

's-Hertogenbosch, 23 december 2004

Het virtuele kerstgevoel
Ruim twee miljoen e-cards verstuurd via Kaartenhuis.nl

Net voor de jaarlijkse decemberdrukte presenteerde Het Kaartenhuis zijn vernieuwde website. In een periode waarin iedereen elkaar niets dan goeds en geluk toewenst, krijgt de bezoeker ruimschoots de gelegenheid om te wennen aan de nieuwe opzet. Een fris, overzichtelijk ontwerp maakt het samenstellen van een digitale ansichtkaart nog eenvoudiger. "Een verrassende verbetering", zo klinken de eerste enthousiaste reacties.

Ook dit jaar is de periode rondom Kerstmis en Nieuwjaar een toptijd voor Het Kaartenhuis. De toeloop is beduidend hoger en er worden weer vele kaartjes verstuurd. De bezoeker merkt maar weinig van die drukte. In alle rust verstuurt hij zijn kerstwensen en niets verraadt de hectiek achter de schermen waar een dynamisch team van medewerkers overuren draait om alles weer op rolletjes te laten verlopen.

Een nostalgisch kersttafereeltje, een grappige cartoon of een mooie animatie met muziek, Het Kaartenhuis biedt voor elk wat wils. De trend van dit jaar lijkt de luxe persoonlijke kaart te worden: een digitale gelukswens compleet met animatie, muziek en zelfopgemaakte tekst.

De belangrijkste verandering op www.kaartenhuis.nl dit jaar is wel de toevoeging van Kaartenhuis Extra. Als abonnee van deze nieuwe service kun je een heel jaar gratis alle e-cards en alle muziek versturen. Later dit jaar wordt de dienst uitgebreid met een overzicht van verstuurde en ontvangen kaarten én een verjaardagskalender.

Terug van weggeweest is het aanbod van midi-muziek. Een jaar geleden werd de muziek van populaire artiesten als Robbie Williams en Britney Spears van de site verwijderd. De kosten voor auteursrechten werden te hoog om bekende muziek kosteloos aan te blijven bieden. Maar de reacties die bij Het Kaartenhuis binnenstroomden, toonden aan hoe geliefd de midi-files waren onder de vaste bezoekers. Met Kaartenhuis Extra lijkt het antwoord gevonden: Het bedrag van ¤ 5,95 dat de bezoeker voor het abonnement betaalt, wordt gebruikt voor het afdragen van de noodzakelijke royalties.

Dit betekent overigens niet dat het muzikaal begeleiden van een e-card alleen voorbehouden is aan Kaartenhuis-abonnees. Muziekbestanden waar geen auteursrecht voor wordt gevraagd, blijven voor iedereen gratis. Wie af en toe een betaald liedje wil gebruiken (à ¤ 0,35), kan op eenvoudige wijze via de telefoon afrekenen.

Naast e-cards en postkaarten, biedt het Kaartenhuis ook een speciale kerstpagina met SMS-afbeeldingen, wallpapers en ringtones.